میوه خشک

InShot 20221213 101450291 400x225 1 e1686988390864
انواع میوه خشک در ایران

در واقع می توان گفت اکثر میوه های طبیعی را میتوان خشک نمود. مانند سیب خشک، هلو خشک، آلوچه خشک، آلبالو خشک، انگور خشک، موز خشک و ........

میزان مصرف میوه خشک برای کودکان و زنان باردار

میوه خشک معمولاً یک منبع غذایی سالم و مغذی است که می‌تواند به کودکان و زنان باردار نیز مناسب باشد. با این حال، برای مصرف میوه خشک در این دو گروه، موارد زیر را در نظر بگیرید.

کودکان: سن کودک را در نظر بگیرید. مصرف میوه خشک در کودکان زیر یک سال توصیه نمی‌شود.

زنان باردار: در هنگام بارداری، توصیه می‌شود با پزشک خود مشورت کنید و توصیه‌ ها و نکات خاصی که برای شما مناسب است را دریافت کنید.

میوه خشک می‌تواند منبع خوبی از مواد مغذی مانند فیبر، آهن و ویتامین ‌ها برای زنان باردار باشد.

اما مصرف میوه خشک را با اندازه‌گیری و کنترل کربوهیدرات و قند در نظر بگیرید، زیرا میوه خشک ممکن است دارای مقدار بالایی از قند باشد.

میزان مصرف میوه خشک در افراد دیابتی

مصرف میوه خشک برای افراد دیابتی ممکن است نیاز به محدودیت داشته باشد، زیرا برخی از میوه‌ های خشک حاوی مقادیر بالایی از قند و کالری هستند.

قبل از شروع مصرف میوه خشک، بهتر است با پزشک خود مشاوره کنید. پزشک شما می‌تواند بر اساس وضعیت سلامتی شما، نیازهای مغذی خاص و محدودیت‌ های قندیتان را تعیین کند.

میزان کالری میوه خشک

میزان کالری میوه خشک بستگی به نوع میوه و حجم مصرفی دارد.

زردآلو خشک: حدود ۲۴۰ کیلوکالری

آلبالو خشک: حدود ۲۴۰ کیلوکالری

انگور خشک: حدود ۲۸۸ کیلوکالری

هلو خشک: حدود ۲۳۰ کیلوکالری

آلو چینی خشک: حدود ۲۸۰ کیلوکالری

توت فرنگی خشک: حدود ۳۰۰ کیلوکالری

بادام خشک: حدود ۶۰۰ کیلوکالری

فندق خشک: حدود ۶۵۰ کیلوکالری

مقدار کالری میوه خشک نسبتاً بالاست، بنابراین برای کسانی که می‌خواهند وزن خود را کنترل کنند یا مشکلی در کنترل قند خون دارند، مصرف معتدل و کنترل شده ضروری است. همچنین، توجه به سایر مواد مغذی موجود در میوه خشک نیز حائز اهمیت است.

آیا میزان قند میوه خشک از میوه طبیعی بیشتر است؟

بله، میزان قند میوه خشک از میوه طبیعی بیشتر است. هنگامی که میوه ‌ها خشک می ‌شوند، آب موجود در آنها تبخیر می‌شود و باقی مانده قند ها و قندهای طبیعی موجود در میوه تمرکز می‌شود. این باعث می‌شود که میزان قند در وزن مشخصی از میوه خشک بیشتر از میوه طبیعی باشد.

بنابراین، اگر در مصرف قند محدودیت دارید یا دیابت دارید، بهتر است میوه خشک را با احتیاط مصرف کنید و میزان مصرف آن را کنترل کنید. هم چنین، توصیه می‌شود با مشاوره پزشک یا متخصص تغذیه خود در مورد مصرف میوه خشک و تأثیر آن بر سطح قند خون خود مشورت کنید.

فهرست مطالب

میوه خشک

با توجه به پر طرف ‌دار بودن میوه خشک و  چیپس میوه مکان های مختلفی شروع به تهیه فراوان آن کردند که شما نباید از هر مرکزی و‌ مکانی خریداری کرده و از بهداشتی بودن آن به صورت کامل اطمینان حاصل کنید.

 در غیر این صورت عواقب این کار به پای خودتان است و‌ دچار مشکلات زیادی می شوید.

مانند مسموم شدن به علت غیر بهداشتی بودن آن محصول و ناکام ماندن از خوردن خوراکی با کیفیت و ترس از خریدن و استفاده مجدد از این میوه، زیرا شما حس می کنید که این مواد با بدن شما سازگاری ندارد و از آن دوری می کنید.

در صورتی که این گونه نیست و صرفا شما محصول مناسبی را انتخاب نکرده اید برای اینکه بتوانید چیپس میوه را به راحتی و با کیفیت مطلوب تهیه کنید، بهتر است از میوه حبه ای استفاده کنید.

 زیرا هر چقدر این میوه کوچک تر باشد  خشک شدن آن راحت تر و سریع انجام می شود. 

چیپس میوه را میتوان با اکثر میوه ها تهیه کرد مثل سیب، زرد آلو، آلو، توت، خرما، شلیل و هلو که هر کس به سلیقه خود میتواند آن را درست کرده یا بخرد.

 با وجود محصولات شرکتی با کیفیت، برخی افراد سختی این کار را به جان میخرند و خود دست به کار می شوند.

اگر شما جز کسانی هستید که میخواهید میوه خشک را به صورت انبوه تولید کنید و علاقه بسیار زیادی به این بیزینس دارید، می توانید به شیوه های اصولی و‌ قانونی با آموزش کامل این‌ کار به ارگان های مختلف رفته و‌ مجوز این کار را اخذ کنید.

 بعد از صادر شدن مجوز به دنبال مکان و دستگاه های مناسب باشید که بتواند روند کار شما را به طور شگفت انگیزی جلو ببرد و‌ محصول شما زبان زد شود و جز بهترین محصولات شود.

IMG 3306 scaled 1

 قیمت چیپس میوه 

 با توجه‌ به سالم و مقوی بودن میوه ها و میوه های خشک و استفاده زیاد، آن ها کمیاب نیستند و در بیشتر فروشگاه های معتبر وجود‌ دارند‌.

میوه های خشک را میتوان برای تغذیه فرزندانتان، پذیرایی مهمان، برای تزیین کیک و ژله، تولید دمنوش های دارویی و همچنان درست کردن دسر و نوشیدی های خوشمزه استفاده کنید.

 میوه خشک بعلاوه لذیذ و خوشمزه بودنش ارزش غذایی زیادی نیز دارد که میتواند پروتئین و ویتامین های بدن شما را تامین کند.

 برخی افراد معتقدند که با خشک شدن میوه ها ارزش غذایی آن پایین می آید اما این مسئله کاملا غلط بوده و به هیچ‌ وجه این گونه نیست و با خشک شدن میوه تمامی املاح فشرده و‌ در  آن قسمت کوچک میوه جمع شده که دارای خاصیت زیادی نیز است. 

پس اگر این موضوع را باور دارید افکار غلط را کنار گذاشته و این محصول مفید را خریداری کرده و به بدن خود کمک بزرگی کنید.

 قیمت چیپس میوه بر اساس نوع میوه  آن تعیین شده که با افزایش و‌ کاهش قیمت و نوسان قیمت آن میوه قیمت این محصول نیز کم و زیاد می شود و‌ به کیفیت میوه هم بستگی دارد.

شما اگر بخواهید میوه خشک با کیفیت و خوشمزه ای را داشته باشید باید پول بیشتری بابتش بپردازید و اگر به این موضوع توجهی نکنید باعث خرید محصول بی کیفیت می شود.

فواید دارویی میوه خشک

همان‌طور که برای شما شرح دادیم میوه خشک ها دارای خاصیت بسیار و فراوانی هستند که ما می‌خواهیم در این قسمت چندین موارد از خواص های دارویی میوه خشک را برای شما بیان کنیم.

 امیدواریم که شما از این محصول بسیار عالی استفاده کنید و بهترین نتیجه را دریافت کنید و حتی به همه افرادی که نیاز دارند هم اطلاع بدهید و در جریان بگذارید که این محصول چقدر کمک کننده است.

میوه خشک میوه‌ ای هست که با قرار گرفتن جلوی آفتاب آب‌ آن تبخیر می‌ شود و بعد از تبخیر شدن آب میوه به مرحله خشک شدن می‌ رسد.

 پس‌ از این مرحله باید اجازه دهیم که چند روزی در جای خشک و بدون هیچ‌ گونه رطوبتی قرار گرفته و قابل‌ استفاده شوند.

از فواید درمانی میوه خشک مواردی هستند که در این بخش توضیح خواهیم داد.

با خوردن میوه خشک از خصوصیات باور نکردنی آن مانند تقویت ذهنی و تقویت حافظه، شاداب نگه‌ داشتن پوست و تنظیم فشار خون، قند خون، کلسترول و حتی میزان انرژی بهره ببرید.

 پس به شما توصیه می‌ کنیم در برنامه غذایی خود و خانواده‌ تان حتما استفاده از میوه خشک را به میزان زیادی قرار دهید.

 البته توجه داشته باشید که باید میوه خشک هایی را استفاده کنید که با بدن شما سازگار بوده و خوردن آن هیچ‌ گونه حساسیتی ایجاد نمی‌کند.

 

چیپس میوه

چیپس میوه به یکی از خوراکی ها پر طرفدار و محبوب شده که محبوبیت این خوراکی خوشمزه به المان های مختلفی از قبیل وجود پروتئین، ویتامین، مواد مغذی و املاح بر میگردد. 

کسانی که علاقه بسیار زیادی به چیپس میوه دارند میتوانند آن را به راحتی در منزل تهیه کرده و در بسته بندی های مناسب و در جای خنک و به دور از رطوبت قرار دهند.

 البته هر چقدر از خصوصیات میوه خشک بگوییم کم است و‌ حق مطلب ادا نمیشود. حالا در این قسمت قصد داریم به معرفی انواع میوه خشک بپردازیم.

 

 

IMG 3304 scaled 1

آلو خشک: آلو خشک جز اصلیآ ترین میوه های خشک محسوب میشود و به غیر از خوراکی بودن از این محصول به عنوان مواد غذایی نیز استفاده میشود. که از این چیپس میوه در غذا های مختلف مانند خورشت آلو، آلو اسفناج، کوفته، آلو پلو و انواع سالاد بهره برده میشود. 

این میوه خشک در کنار طعم خوبی که دارد و از مبتلا شدن به کم خونی نیز جلوگیری میکند. سیب خشک: سیب خشک با قوایی که دارد آدم را سیر نگه میدارد که با خوردن آن نیاز به خوردن غذا های اضافه نیست و برای افرادی که رژیم دارند و یا قصد دارند لاغر شوند بسیار مناسب و کارامد است.

 خرما خشک: خرما خشک  یکی رایج ترین میوه خشک شناخته شده بود و انرژی بسیاری دارد که اکثر مردم ایران آن را با چایی میل کرده و خیلی از این ترکیب لذت میبرند.

 برگه هلو: برگه هلو جز مقوی ترین و بهترین نوع میوه خشک محسوب شده و برای جلوگیری و حتی درمان بیماری هایی همچون مشکلات دستگاه گوارش  و یبوست استفاده می‌گردد. 

برگه زرد آلو: این میوه چه به صورت تر و‌چه خشک جز خوشمزه ترین میوه ها است. که خشک شده آن را قیسی می نامند که طرفداران زیادی دارد و برای بهتر شدن طعم غذا جزو بهترین انتخاب ها است.

فواید میوه خشک

خوردن، به‌اندازه‌ی میوه خشک باعث تقویت بدن و حفظ سلامتی می‌شود و یکی از روش‌های خوب برای تقویت سیستم امنیتی بدن است. 

خوردن میوه خشک کاری لذت‌بخش است.

هر میوه‌ای یک خاصیت دارد و ما باید برای دریافت ویتامین‌ها و پروتئین‌های گوناگون میوه‌های مختلفی را باید بخوریم. 

میوه خشک به دلیل کالری بسیار زیاد، انرژی‌زا است و برای ورزشکاران بهترین نوع تغذیه محسوب می‌شود.

 ما همیشه باید به خوردوخوراک و سلامتی خود اهمیت زیادی بدهیم و رژیم غذایی سالم را رعایت کنیم.

 میوه خشک به دلیل سبک بودن و  حجم کم  به‌راحتی در ظرف‌های کوچک جای می‌گیرد و به راحتی قابل‌حمل است.

 این خوراکی خوشمزه به دلیل شیرین بودن به‌عنوان میان وعده خوبی نیز شناخته شده‌ است.

 در میوه خشک شده مواد مغذی زیادی هست که بیشتر آن جذب بدن شده و استفاده از میوه خشک تعادل مواد موردنیاز بدن را حفظ کرده و از مبتلا شدن به بیماری‌های مختلف جلوگیری می‌کند.

 شاید به‌نظر شما این‌موضوع کمی عجیب به‌نظر برسد اما استفاده از میوه خشک بسیار کاربردی بوده و حتی با قدرت خود می‌تواند از ابتلا به بیماری‌های مختلف نیز جلوگیری کند. 

برای مثال لازم است بگوییم افراد برای روشن‌شدن پوست، کاهش کلسترول، کاهش فشار خون، کاهش چربی خون و دیگر مشکلات متعدد از میوه خشک استفاده می‌کنند.

 این میوه خشک را می‌توان به‌صورت دمنوش و یا به همراه سایر خوراکی‌ها استفاده کرد.

 البته این نکته را نیز در نظر بگیرید که استفاده از میوه خشک نباید بیش‌ازحد باشد.

 چون در گاهی مواقع ممکن است استفاده زیاد از آن باعث ناسازگاری بدن شده و مشکلاتی را به وجود آورد.

 پس پیشنهاد ما به شما عزیزان این است برای هر چیزی حد، سطح و میزان اصولی را در نظر گرفته که در آینده عواقب جبران ناپذیر آن گریبان گیر شما نشود.

 

IMG 3382 scaled 1

جمع‌بندی میوه خشک با کیفیت

 همان‌طور که ملاحظه کردید ما در این مقاله به توضیحات تکمیلی و کاملاً اصولی در رابطه با تولید و نحوه مصرف میوه خشک پرداختیم.

این خوراکی خوشمزه از سال‌های دور در میان افراد در سرتاسر جهان رایج بوده و همچنان نیز به قوت خود ادامه دارد.

با این تفاوت که در گذشته روند تولید این خوراکی مدت‌زمان زیادی را به خود اختصاص داده و به میزان محدودی تولید می‌شد.

 اما امروزه دستگاه‌ها و ابزارهای مختلفی ایجاد شده تا افراد به‌راحتی بتوانند حتی به‌طور روزانه به تولید انبوه میوه خشک باکیفیت دسترسی پیدا کنند.

 صادر کردن این محصول یک کسب و کار فوق العاده بوده و نتایج مطلوبی به دست آورید. پیش از خرید قیمت میوه خشک را نیز مدنظر قرار دهید.

 

میوه خشک را کجا بفروشیم؟

محصولات مختلف مانند چیپس میوه(موز، شایلون، سیب، پرتقال و …) و همچنین سبزیجات و صیفی جات مختلف خشک شده مانند(گوجه، سیب زمینی، پیاز و…) مشتریان خاص خود را دارند.

در ابتدای کار شما باید بدانید که چه مشتریانی دارید و چه کسانی از شما میوه خشک خریداری می کنند.

یک بسته بندی اصولی همیشه شما را از دیگر رقبایتان متمایز می کند. برای اینکار شما می توانید از دستگاه های بسته بندی کننده مواد غذایی استفاده کنید.

می دانیم که فروشگاه های عطاری از مشتریان ثابت ما هستند. دیگر مشتریان رستوران ها و هتل ها می باشند. همچنین از مشتریان ثابت می توان سوپرمارکت ها و اغذیه فروشی ها و خانم های خانه دار نام برد.

 با توجه به اینکه ما می خواهیم بدانیم میوه خشک را کجا بفروشیم در ادامه مقاله خواهیم گفت که چه مواردی را باید رعایت کرد که فروش بیشتری داشت.

چه استاندارد هایی باید رعایت شود؟

از آنجایی که میوه خشک به عنوان یک ماده غذایی محسوب می شود افرا زیادی من جمله کودکان و بزرگسالان از مصرف کنندگان این ماده غذایی می شوند.

شما باید اعتماد مصرف کنندگا را جلب نمایید. بعد از گرفتن مجوز های لازم از ارگان های ناظر باید استانداردهایی رعایت کرد.

استانداردهای لازم جهت تولید میوه خشک

  • بسته بندی اصولی
  • تولید میوه خشک به صورت کاملاً بهداشتی
  • بسته بندی بهداشتی
  • قیمت گذاری منصفانه

این چند موردی که در بالا گفته شد از موارد مهم استانداردهای لازم جهت تولید میوه خشک می باشد.

شما می توانید با شناخت خریداران عمده معامله ای سودمند را داشته باشید. شما با قیمت مناسب می توانی محصولات خود را به صورت عمده و خرده روزانه به بازار بفروشید.

 

IMG 3348 scaled 1
IMG 3349 scaled 1
IMG 3351 scaled 1

صادرات میوه خشک

میوه هایی که نسبت به دیگر میوه ها گران تر باشد به عنوان مثال انبه را می توانید به سراسر کشور و حتی به خارج از کشور صادر کنید. صادرات میوه خشک نقش مهمی در تنظیم بازار دارد.

اولین قدمم این است که بتوانید از میوه های با کیفیت و مناسب برای خشک کردن استفاده کرد، زیرا با عرضه محصولات کیفیت دار و سالم فروش شما بیشتر می شود. شما می توانید با استفاده از دستگاه های با کیفیت خشک کن میوه این کار را انجام دهید.

مراحل صادرات میوه خشک

خرید تجهیزات تولید

برندینگ

اخذ مجوز

تحقیقات بازاری

شروع فروش و صادرات

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم بازار میوه خشک بسیار گسترده می باشد.

 گروه اول افرادی هستند که کار تولید میوه خشک را به صورت عمده انجام می دهند که می خواهند  از بازار فروش مطلع شوند.

گروه دوم افرادی هستند که به صورت خانگی و صنعتی کار میوه خشک را شروع کرده اند و به دنبال فروش میوه خشک به صورت تضمینی می باشند.

با توجه به مواردی که در ابتدای مقاله گفته شد خریداران عمده میوه خشک به چند دسته تقسیم می شوند که در ادامه برای شما به چند مورد آن اشاره شده است.

  • خشکبارها
  • صادرکنندگان
  • تولیدکنندگان
  • بنکداران و فروشگاه های بزرگ

قبل از فروش به این نکته توجه داشته باشید که باید در مشتریان و خریداران اعتماد سازی را انجام دهید.

1 فکر در مورد “ میوه خشک

  1. حسام گفت:

    سلام خرید کردم یک کیلو میوه خشک مخلوط خیلی با کیفیت و بسته بندی شیکی داشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *