InShot ۲۰۲۳۰۴۱۰ ۱۸۲۱۱۶۶۶۸ 1 225x300 1

کمپانی نگین 

ما در مجموعه نگین تولید کننده و صادر کننده میوه خشک هستیم که ابتدا کار خودمون رو از صادرات به شمال عراق استارت زدیم.

مشتریان زیادی در بحث بازار میوه خشک در شهرهای شمال عراق، سلیمانیه، اربیل و بخش کردستان عراق داشتیم.

به صورت تدریجی مشتریان خود را افزایش دادیم و توانستیم بازار صادراتی خود را گسترش دهیم و به جنوب عراق بغداد، کاظمین، کربلا، نجف محصولات میوه خشک نگین رو ارسال کنیم.

در حال حاضر در در حال توسعه صادرات به صورت گسترده به کشورهای حوزه خلیج فارس، امارات و عمان هستیم.

همچنین محصولات خشک شده را به کشورهای اروپایی ارسال کردیم. گوجه خشک ارسالی ما به کشور اسپانیا و ایتالیا مورد استقبال خوبی قرار گرفت.

هم اکنون افتخار این را داریم که میوه خشک های  تولید گروه صنعتی نگین به کشورهای اروپایی از جمله روسیه، انگلیس ارسال شده است.

با توجه به زیرساخت ها و پتانسیل هایی که گروه صنعتی نگین در تولید محصولات خشک شده با کیفیت طبق استاندارد های بین الملی دارد.

 فعالیت خود را در بخش صادارت روز به روز توسعه و گسترش می دهیم  و از محصولات تولیدی در نمایشگاههای بین اللملی اروپایی و آسیایی رونمایی میکنیم.

همچنین مشتریان بلقوه و بسیار خوبی از سراسر جهان داریم.

 

فهرست مطالب

چه میوه‌ خشک هایی را می شود صادر کرد؟

به عنوان تاجر میوه خشک، باید اطلاع داشته باشید که کدام میوه ها به صورت خشک شده پر طرفدار هستند و کدام‏ میوه ها را می توانید به عنوان محصولات لوکس و صادراتی  عرضه کنید.

بهترین و پرطرفدارترین میوه‌ های خشک شامل کیوی، که غنی از منابع فیبر و ویتامین سی می باشد و زردآلو به علت داشتن طعم شیرین و ترشی که دارد، به یکی از میوه خشک های پر طرفدار تبدیل شده است.

آلوی خشک که یک میوه جذاب و خوش رنگ است، خرما، توت، سیب، پرتقال و... برای صادرات بسیار مناسب هستند.

مزایا و معایب صادرات میوه خشک چیست؟

صادرات میوه خشک، می تواند برای شما بسیار سودمند باشد، اما نباید از چالش‌ های میوه خشک چشم پوشی کنید.

مزایای صادرات میوه خشک شامل سود بالا، قابلیت گسترش همیشگی است چرا که محصولات خوراکی و کشاورزی همیشه مشتریان خاص خود را دارد،

افزایش اشتغال برای کارگران و کارمندان ایرانی، ارز آوری برای کشور و تغییرات مثبت فرهنگ غذایی می شوند.

همچنین ممکن است این صادرات خیلی سریع نتیجه بخش نباشد، در نتیجه ممکن است برای رسیدن به سود، لازم باشد که ماه ها منتظر بمانید.

علاوه بر این موارد برای تجهیزات کارگاه و آغاز فعالیت نیاز به استخدام کردن حداقل چهار یا پنج نفر و همچنین به سرمایه نیاز دارید.

کیفیت میوه خشک برای صادرات باید به چه نحوی باشد؟

برای این که مجوز لازم برای صادرات را داشته باشید، می بایست، محصولات شما از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشند. به نحوی که بر روی برچسب مشخصات میوه خشک صادراتی، باید نام کامل کشور مبدا نیز قید گردد.

برچسب گذاری لازم برای میوه خشک صادراتی چگونه است؟

اگر می خواهید صادرات میوه خشک را داشته باشید، می بایست برچسب های مهم زیر را بر روی محصولات درج نمایید.

درج نام محصول

اطلاعات میوه خشک باید دقیقا ذکر شود. مخصوصا اگر میوه خشک دارای پوست باشد.

اگر میوه های خشک دارای دانه یا هسته باشد، باید اعلام گردد.

نه تنها مقدار درجه بندی، بلکه سال تولید محصول و مشخصات آن محصول هم باید بر روی برچسب مشخص گردد.

آیا میوه خشک نگین صادر کننده میوه خشک می باشد؟

شرکت نگین صادر کننده میوه خشک به بیش از ۱۰ کشور در جهان از جمله آمریکا و کانادا است.

برای شروع صادرات میوه خشک باید چکار کرد؟

تعدادی از کشورهای حوزه خلیج فارس مانند امارات، دبی و دیگر کشورها مقصد میوه‌ های خشک ایران می باشند. بعد از شروع نمودن صادرات، با انجام مذاکرات دقیق می ‌توان مقصد را گسترش داد و البته این امر موجب بالا رفتن سودتان می شود.

اخذ مجوز صادرات میوه خشک در چه صورت است؟

داشتن گواهی امنیت غذا IFOAM

رعایت نمودن حداکثر وزن بسته که ۱۰ کیلوگرم است

اخذ نمودن گواهی‏ محصولات ارگانیک و مراقبت از محیط زیست

داشتن گواهی نامه قرنطینه، تأیید، ارزیابی ضوابط و شاخص ‌های اصولی بسته ‌بندی توسط وزارت جهاد کشاورزی

صادرات میوه خشک

صادرات میوه خشک در ایران تاریخچه بسیار طولانی را دارا می باشد و همچنین در سال های گذشته، صادرات انجیر خشک و کشمش به کشورهای اروپایی و عربی انجام می شده است. اما امروزه سایر میوه ها که شامل انبه، سیب، موز، کیوی و … به میوه های خشک که صادر می شوند اضافه شده است. میوه خشک به عنوان یک میان وعده بسیار مقوی و مغذی، جایگزین بسیار خوبی برای تنقلاتی همچون چیپس و پفک می باشد .

تعدادی از باغداران و تولید کنندگان میوه در ایران همزمان با سایر کشورها، شروع به تولید و فرآوری میوه خشک کرده تا بتوانند از ظرفیت های متعدد و زیاد باغداری و تولیدات میوه نهایت استفاده را ببرند. اگر تصمیم به صادرات میوه خشک به عنوان ماده ای مقوی و مفید را دارید باید در بازار جهانی از موضوعاتی مانند میزان عرضه و تقاضا، صادرات میوه خشک، قوانین و مجوزهای لازم در مورد این کار اطلاع داشته باشد .

میوه خشک

میوه خشک از تنقلات سالم می باشد که در این سال ها، طرفدارهای بسیار زیادی پیدا کرده است. بسیاری از افراد میوه خشک را جایگزین تنقلات هایی مانند چیپس، لواشک و … کرده اند. برای کسانی که علاقه زیادی به میوه‌ ها ندارند و توانایی خوردن یک میوه کامل مانند یک موز کامل یا یک پرتقال را ندارند، میوه خشک جایگزین بسیار مناسبی برای این افراد می باشد که می‌ توان میوه خشک را روی میز قرار داده و موقع کار یا مطالعه، میوه خشک را خیلی راحت سرو کنند .

میوه‌ خشک ها فیبر و قند مورد نیاز بدن را تامین می کند، یکی از مزیت های میوه خشک این است که درد سر پوست کندن میوه ها یا آماده کردن بشقاب میوه را نخواهیم داشت. این روزها در تمام شهرهای مختلف ایران، سوپرمارکت‌ ها، آجیل ‌فروشی‌ ها و … مدل های مختلف میوه خشک را عرضه می کنند. همچنین کشور ایران یکی از صادرکننده‌ های میوه خشک به کشورهایی مانند عراق، ترکیه و حتی روسیه می باشد .

برای ورود به کار صادرات میوه خشک، باید از دستورالعمل های اولیه در مورد میوه خشک و هم چنین از چالش ها نیز به خوبی اطلاع داشته باشید. این مقاله یک راهنمای جامع برای افرادی می باشد که قصد دارند صادرات میوه خشک در ایران را انجام دهند اما هنوز راهکاری درمورد این کسب و کار ندارند.

تولید میوه خشک

میوه خشک یک میان وعده بسیار مغذی می باشد که از گذشته تا به امروز استفاده می شود . میوه خشک دارای خاصیت های مفیدی مثل طعم شیرین و ماندگاری طولانی مدت می شود .

کیوی-خشک-باکیفیت

بخش عمده ای از تولیدات میوه های خشک را انگور خشک تشکیل می دهد، که به طور معمول کشمش نامیده می شود و به عنوان خرما استفاده می شود .

برای درست کردن چیپس میوه، در ابتدا باید میوه های تازه و آبدار را برش دهیم. میوه‌ ها را به تکه های نازکی برش داده و داخل یک ظرف قرار دهید. دمای فر یا دستگاه باید با توجه به نوع میوه ها تنظیم کرده و برای برخی از میوه‌ ها لازم است از روغن زیتون استفاده کنید. اگر چیپس میوه شما ترد باشد می‌توانید میوه‌ ها را قبل از اینکه در فر یا دستگاه بگذارید، دو تا سه روز زیر آفتاب پهن کرده و این کار باعث کاهش زمان خشک شدن میوه ها خواهد شد .

برای تولید و صادرات میوه خشک سه روش وجود دارد، این روش ها شامل روش های خانگی، سنتی و صنعتی می باشد. در شیوه سنتی فرآیند خشک شدن میوه ها بسیار زمان بر است و میوه  خشکی که از آن تولید می شود کیفیت زیاد مناسبی نخواهد داشت و استفاده از آن برای فروش، عرضه به بازار اصلا مناسب نمی باشد و طرفدار زیادی نداشته ولی تبدیل میوه به میوه خشک در شیوه صنعتی با استفاده از دستگاه های میوه خشک کن انجام شده که باعث صرفه جویی در زمان خواهد شد و چیپس میوه ای که تولید می کند بهترین و بالاترین کیفیت را خواهد داشت .

خشک کردن میوه به روش خانگی به این صورت می باشد که میوه های تازه و آبدار را برش داده و آن ها را زیر آفتاب قرار می دهیم اما مدت زیادی طول خواهد کشید که میوه ها خشک شوند و میوه ها به طور یکسان خشک نخواهند شد.

تولید میوه خشک

میوه‌های خشکی که قابلیت صادرات را دارند

بهترین و پرطرفدارترین میوه‌ خشک هایی که قابلیت صادرات میوه خشک  را دارند، شامل :

  • کیوی: کیوی از جمله میوه های پر طرفدار و بسیار خوش طعمی است که سرشاراز فیبر و ویتامین سی می باشد که با خشک کردن کیوی، خاصیت های این میوه از بین نخواهد رفت . این میوه خشک، دارای کالری بسیار پایینی نیز می باشد .
  • زرد آلو: کمتر کسی است که طعم بی نظیر زرد آلو را نپسندد. طعم ترش و شیرین این میوه، زردآلو را به یکی از بهترین میوه‎ های خشک تبدیل کرده است . این میوه خشک را می‌توان جایگزین شیرینی کرد تا مصرف قند و شکر کمتر شود .
  • خرما: خرمای خشک به عنوان چیپس میوه مصرف می شود، و مکملی برای شیرینی‌ و دسر هم استفاده خواهد شد .

صادرات میوه خشک به امارات

میوه خشک یکی از مهم ترین کالاهای صادراتی ایران به امارات و دبی است. لازم است که بدانید بیشترین مقدار صادرات میوه خشک از کشور ایران به دبی انجام می شود. آجیل و خشکبار مانند : فندق، گردو، بادام‌ زمینی و میوه خشک هم از صادرات مهم کشور ایران به امارات می باشد.

صادرات میوه خشک به کانادا

کشور کانادا میوه‌ های مختلفی را تولید می کند، اما درصد فراوانی میوه خشک در ایران، بسیار زیاد می باشد . در نتیجه کشور ترکیه، وارد کننده میوه‎ های ایران محسوب می شود و همچنین باعث صادرات میوه خشک و انواع محصولات کشور ایران به اروپا می شود.

صادرات میوه خشک به هند

زعفران، بادام و میوه‌های خشکی مانند خرما از ایران به هند صادر خواهند شد . هند تولید میوه‌ هایی همچون کیوی و سیب را هم نداشته و میوه ها را از خارج وارد هند می کنند .هندی ها یکی از پرطرفدارترین کشور مصرف تولید میوه خشک در ایران هستند.

صادرات میوه خشک به استرالیا

میوه هایی مانند خربزه، گیلاس، آلبالو، انواع آلوها، سیب و کیوی از ایران به استرالیا صادر خواهند شد .استرالیا از میوه خشک های ایران به شدت استقبال می کنند. امروزه صادرات میوه خشک به استرالیا بسیار پر رونق می باشد.

صادرات میوه خشک

زمان ارسال میوه خشک صادراتی

در حال حاضر، میوه های خشک در هر خشکبار فروشی و مغازه خرده فروشی موجود می باشد.

صادرات میوه خشک ایران به صورت روز افزون در حال رونق گرفتن است.

سابقه تولید میوه خشک در ایران را می شود از صدها قرن پیش جستجو نمود و احتمالا هیچ کشوری در دنیا نیست که ادعای چنین سابقه قدیمی و طولانی در تولید میوه های خشک داشته باشد.

در حقیقت که طعم و مزه و کیفیت میوه های خشک ایرانی بی سابقه و بی مانند می باشد و قابل چشم پوشی نمی باشد.

به همین علت، صادرات میوه خشک ایران بسیار طرفدار می باشد، آجیل های خوراکی و میوه خشک دو گروه متنوع از محصولات می باشند که اصولا توسط یک شرکت در تجارت بین الملل مورد معامله قرار گرفته اند. دلیل این قضیه میزان ماندگاری بالاتر آنها در مقایسه با میوه ها و سبزیجات تازه و همین طور شرایط نگهداری مشابه می باشد.

از آن جا که این میوه ها به صورت خشک و با بسته بندی با کیفیت هستند در تمام فصول سال قابل صادرات به دیگر کشورها هستند.

میوه خشک میوه ای می باشد که تمام محتوای اصلی آب از آن حذف گردیده و این کار به شکل طبیعی ، با استفاده از خشک کن های صنعتی انجام می شود و به همین علت ممانعتی برای صادرات وجود ندارد.

صادرات میوه خشک به استرالیا
صادرات میوه خشک به هند
زمان ارسال میوه خشک صادراتی

دستورالعمل های نگهداری میوه خشک صادراتی

در خصوص دستورالعمل های صادرات میوه خشک، شناسه تعداد و همین طور نام و آدرس تولید کننده و همین طور بسته بندی کننده ، نام توزیع کننده یا وارد کننده با یک علامت شناسایی مهم می باشد.

در خصوص بسته بندی نمودن در خرده فروشی ها، برچسب گذاری محصولات باید طبق مقررات کشور مقصد باشد و در مورد اطلاعات غذایی به مصرف کنندگان مرتبط باشد.

در خصوص این دستور العمل ها، برچسب های تغذیه ای، برچسب زدن به محصولات دارای آلرژی و خوانا را با دقت بیشتری بازگو می کند.

نحوه بسته بندی صادرات میوه خشک

برای صادرات میوه خشک، می بایست محصولات برای صادرات به گونه ای بسته بندی شوند که از آن ها به مدت طولانی محافظت کند.

باید از محصولات در مقابل آلودگی های باکتریایی و دیگر مواد محافظت کرد.

بسته بندی باید به گونه ای باشد که هیچ بویی، طعم آن ها، رنگ یا دیگر مشخصات خارجی را به محصول منتقل نکند.

نکته قابل توجه این می بشد که باید ایمنی مواد تماس داشته با مواد غذایی باید ارزیابی گردد و اطمینان داشت که هیچ مورد انتقال مواد شیمیایی از مواد به مواد غذایی منتقل نشود.

کیفیت میوه خشک صادراتی

کیفیت میوه خشک صادراتی به عوامل مختلفی مانند نوع میوه، روش خشک کردن، شرایط نگهداری و حمل و نقل، زمان و شرایط برداشت و غیره وابسته است.

 با این حال، برای اطمینان از کیفیت میوه خشک صادراتی، می توان از استانداردهای جهانی مانند استاندارد HACCP و  ISO 22000 استفاده کرد.

عواملی که ممکن است به کیفیت میوه خشک صادراتی اثر بگذارند

۱ – روش خشک کردن: روش خشک کردن باید به گونه‌ای باشد که از کاهش کیفیت میوه خشک جلوگیری کند.

برای مثال، در خشک کردن میوه های توت فرنگی، استفاده از فرآیند خشک کردن با گرمای بالا ممکن است باعث تغییر رنگ و طعم میوه شود.

۲ – شرایط نگهداری: میوه های خشک باید در شرایط مناسبی نگهداری شوند تا کیفیت آنها حفظ شود.

این شرایط ممکن است شامل دمای مناسب، رطوبت نسبی، نور و هوا باشد.

۳ – شرایط حمل و نقل: حمل و نقل صحیح می تواند در کیفیت میوه خشک صادراتی نقش مهمی داشته باشد. این شامل شرایط حمل و نقل مانند دما، رطوبت، فشار، لرزش و ضربات است.

۴ – زمان و شرایط برداشت: زمان و شرایط برداشت میوه ها نیز می تواند در کیفیت میوه خشک صادراتی تأثیر داشته باشد.

برای مثال، میوه های تازه برداشت شده بهترین کیفیت خشک شدن را دارند.

کیفیت میوه خشک صادراتی

میوه خشک صادراتی از نوع حبه ای

میوه‌های خشک حبه‌ای از جمله انواع محبوب میوه خشک صادراتی هستند.

این میوه‌ها معمولاً به صورت تمام یا خرد شده در بسته‌بندی‌های مختلف و در انواع متفاوتی به بازارهای جهانی عرضه می‌شوند.

برخی از میوه‌ خشک حبه‌ای معمولاً به عنوان محصولات صادراتی محبوب شناخته می‌شوند، که در ذیل به تعدادی از آن ها اشاره شده است.

۱- زردآلو خشک

۲-  آلبالو خشک

۳-  انگور خشک

۴-  گیلاس خشک

۵-  خرمالو خشک

۶-  هلو خشک

۷ –  آناناس خشک

۸-  انار خشک

برای تولید میوه‌ خشک حبه‌ای با کیفیت برای صادرات، باید میوه‌های تازه و با کیفیت انتخاب شوند و سپس به گونه‌ای خشک شوند که از کاهش کیفیت آنها جلوگیری شود.

همچنین، بسته‌بندی مناسب و شرایط حمل و نقل صحیح نیز برای حفظ کیفیت میوه‌های خشک حبه‌ای در طول مراحل صادرات بسیار مهم است.

میوه خشک صادراتی از نوع چیپسی

میوه خشک چیپسی یکی دیگر از نوع محبوب میوه‌های خشک صادراتی است. این میوه‌ها بعد از خشک کردن، به صورت برش‌های نازک و چیپسی شکل برش‌های نازک و چیپسی شکل درآمده و به عنوان محصولات خشک به بازارهای جهانی عرضه می‌شوند.

برخی از میوه‌ خشک چیپسی محبوب

۱- سیب خشک چیپسی

۲- پرتقال خشک چیپسی

۳- موز خشک چیپسی

۴- آناناس خشک چیپسی

۵- هلو خشک چیپسی

۶- توت فرنگی خشک چیپسی

۷- انگور خشک چیپسی

۸- گیلاس خشک چیپسی

برای تولید میوه خشک چیپسی با کیفیت برای صادرات، باید میوه‌های تازه و با کیفیت انتخاب شوند و برش‌های نازکی از آنها تهیه شود.

سپس، برش‌ها باید به گونه‌ای خشک شوند که نه تنها طعم و عطر میوه‌ها حفظ شود، بلکه به صورت چیپسی و شکل ظاهری جذاب باشند.

 همچنین، بسته‌بندی مناسب و شرایط حمل و نقل صحیح نیز برای حفظ کیفیت میوه خشک چیپسی در طول مراحل صادرات بسیار مهم است.