راه اندازی خط تولید میوه خشک

 فروش میوه خشک:

فروش میوه خشک:

برای فروش میوه خشک به صورت حرفه ای باید سه نکته را در نظر بگیریم که در طول تاریخ همیشه ثابت بوده:

  1. پیدا کردن مشتری های هدف

  2. معرفی محصول

  3. پیگیری فروش

که قیف فروش میوه خشک را تشکیل میدهند. در بالای این قیف شناسایی و پیدا کردن مشتریان هدف را داریم. فرض کنید باید با ۲۰ مشتری هدف تماس بگیرید تا برای ۵ نفر از آنها به مرحله معرفی محصول برسید. در وسط قیف فروش میوه خشک معرفی محصول را دارید.

فکر کنید که باید ۵ محصول میوه خشک را به مشتری معرفی کنید تا بتوانید به بازار میوه خشک برسید. در انتها و پایین قیف فروش پیگیری و نهایی کردن فروش را دارید پس در نظر بگیرید باید از دو مشتری احتمالی پیگیری کنید تا در نهایت یک فروش انجام دهید.

آیا این بدان معنیست که باید ۲۰ مشتری احتمالی و هدف را در بالای قیف وارد نمایید و  برای فروش در پایین قیف ۵ مشتری خارج شود؟ قانون فروش  این است که  همیشه کیفتان را پر نگه دارید.

۸۰ درصد وقتتان را صرف پیدا کردن مشتری احتمالی و معرفی محصول و فقط ۲۰ درصد وقتتان را صرف فروش میوه خشک نمایید.

باید آنقد در کیفتان مشتری احتمالی داشته باشید که حتی اگر در تمام روز هم کار کنید باز هم وقت ملاقاتشان را پیدا نکنید.پس هیچ موقع نگذارید کیفتان از مشتری های احتمالی خالی شود. همیشه در نظر داشته باشید که باید سراغ مشتری های احتمالی زیادی برویم تا در نهایت به چندین فروش برسیم.

فروش عمده میوه خشک که هدف بزرگ و روشنی برای در آمد و فروش میوه خشک است.

به یاد داشته باشید که نمیتوانید هدف کلی ای را که میبینید بزنید.پرفروش ترین و پر درآمد ترین فروشندگان میوه خشک هدفهای بسیار بزرگ و روشنی برای فروش محصولات خود دارند که به سال ماه هفته روز و حتی ساعت و دقیقه تقسیم شده اند.

قدم بعدی مدیریت درست فروشتان است:

یکی از دلایل شکست در کار فروش میوه خشک،مدیریت اشتباه در محدوده فروش میباشد.فروشندگان میوه خشک زمان زیادی را صرف رانندگی کردن مینمایند تا در شمالی ترین قسمت شهر با یک مشتری ملاقات داشته باشند.سپس به جنوبی ترین قسمت شهر میروند و زمان بیشتری در ترافیک میمانند تا به ملاقات بعدیشان برسند.بهتر است محدوده فروش خود را به ۴ قسمت تقسیم کنید و مصص باشید که هرروز یا نصف روز در یکی از این ۴ قسمت کتر کنید.

برای گذاشتن قرار ملاقات با مشتریان آنها را طوری دسته بندی نمایید که در محدوده های نزدیک به هم باشند. تا زمانی که برای این کار میگذارید کمتر باشد.

محصولتان را بعد از معرفی برای فروش پیگیری کنید.خیلی از فروشندگان با سازماندهی دوباره محدوده کاریشان توانستند در آمدشان را طی یک ماه در حدود ۲۰ تا ۳۰ و حتی ۵۰ درصد بیشتر کنند.

راز موفقیت در فروش:

نقاط ضعفتان را شناسایی کنید و برنامه ریزی کنید تا در آن زمینه ها پیشرفت کنید تا بتوانید مسیر شغلی خود را دگرگون نمایید.

با افراد مناسب مثبت و موفق معاشرت نمایید.به سلامت جسمی خود توجه کنید.غذاهای مناسب و سالم بخورید و ورزش کنید.به طور مرتب استراحت و تفریح کنید.

مصمم باشید که تا ۸۰ سالگی زنده بمانید و برای رسیدن به این هدف از همین امروز برنامه ریزی کنید. هرروز در جهت رسیدن به هدفتان یعنی فروش بیشتر گام مثبتی بردارید.

بازار این کار:

بازار فروش عمده میوه خشک در ایران؟به دنبال خرید انواع میوه خشک درجه یک هستید؟

میوه ها محصولاتی می باشند که هر کدام سرشار از انواع ویتامین ها و مواد مفید برای بدن هستند. استفاده از میوه ها در همه فصول به صورت تازه ممکن نیست از این رو خشک کردن آنها امری رایج در بین ایرانیان است که در سال های اخیر این امر به صورت صنعتی و در حجم گسترده ای در حال انجام می باشد.

تغییر شکل تولید این محصول از راه های سنتی که تنها برای مصارف شخصی به کار می آمدند به خشک نمودن آنها در حجم بسیار زیاد و به صورت صنعتی باعث شده تا شیوه های فروش متفاوتی برای میوه خشک ایجاد گردد.کارگاههای زیادی با بهره گیری و استفاده از بروز ترین دستگاههای تولید اقدام به تولید میوه خشک میکنند.افزایش حجم تولید حاصل به کار گیری و استفاده از دستگاههای جدید می باشد که شکل فروش را تغییر داده است.

واسطه هایی که راحت تر با سود کمتری هستند:

اولین راه، رفتن سراغ واسطه‌هاست. آن‌ها خشکبار را به صورت عمده از تولیدکنندگان کوچک می‌خرند و به بنک‌داران و تاجران بزرگ خشکبار می‌فروشند.معمولاً این واسطه‌ها به خاطر قیمت بالای خشکبار، خودشان برای خرید سرمایه‌گذاری نمی‌کنند؛ آنها با دریافت چیزی حدود ۵تا۱۰درصد، محصول شما را به دست تاجران خشکبار می‌رسانند. به شما هم چیزی حدود۳۰ تا ۳۵درصد زیر قیمت بازار پول می‌دهند.

فروش:

به جای فروش به واسطه، خودتان مستقیم با تجار خشکبار وارد معامله شوید. خودتان محصولات را عرضه کنید و مشتری پیدا کنید. از این روش قطعاً سود بیشتری عایدتان خواهد شد. البته حتما دقت کنید با اشخاص معتبر و به صورت نقدی معامله کنید. همیشه احتیاط کنید!

قدم  بعدی دستگاه بسته بندی است:

یشنهاد بعدی این است که خودتان یک دستگاه بسته‌بندی تهیه کنید.که  با این دستگاه، می‌توانید محصول‌تان را در اندازه‌های مختلف بسته‌بندی کنید و خودتان به عنوان تولیدکننده و عرضه‌کننده بی‌واسطه، آن را در بازار عرضه نمایید.

بسته بندی چه مزایایی دارد:

این کار حسن هایی دارد:

  • فقط با یک واسطه (خرده‌فروش‌ها) با مصرف‌کننده ارتباط پیدا می‌کنید.
  • مصرف‌کننده کم‌کم با نام شما آشنا می شود. او با اطلاعات درج شده روی محصول، شما را خواهد شناخت.
  • پس از مدتی (حداقل یک سال) نام‌تان شناخته خواهد شد.

فروش آن به چه صورت است:

حالا فرض می کنیم شما محصول خود را بسته بندی و آماده ارائه به مشتری کردید. کجا آن را بفروشید؟

  • پیشنهاد می‌کنیم از فروشگاه‌های سطح شهر یا مجتمع‌های رفاهی بین راه شروع کنید.
  • از تبلیغات خانه‌‌به‌خانه نیز غافل نشوید. بسیاری از فروشگاه‌های بزرگ، با چاپ و نشر آگهی‌های کوچک خانه‌به‌خانه مشتری جلب می‌کنند.
  • سفارشات تلفنی دریافت کنید و با پیک به مصرف‌‌کننده برسانید. اعتماد به نفس داشته باشید. کیفیت و قیمت محصول خود را جدی بگیرید و اقدام به فروش کنید. برای این‌کار نیاز نیست حتماً مغازه‌ای تهیه کنید.
  • فروش اینترنتی را تجربه کنید زیرا میلیون‌ها نفر در شهرهای مختلف محصول شما را می‌بینند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *