مقالات اموزشی, نکات درمانی

میوه خشک هایی که خاصیت ضد ویروسی دارند

میوه هایی که دارای خواص ضد ویروسی می باشند:

یکی از میوه هایی که در مناطق گوناگون ایران یافت می شود و همچنین به صورت پخته نیز طعم خوبی دارد و می توانیم به عنوان دارو نیز از آن استفاده کنیم.

این میوه از خانواده ی سیب است البته مردم به صورت خام نیز استفاده می کنند.

اما پخته ی آن به صورت مربا یا خورشت طرفدار زیادی دارد.

اگر می خواهید خرید کنید رنگ زرد آن را انتخاب کنید زیرا رنگ سبز آن نرسیده است.

خواص میوه به

این میوه دارای خواص زیادی است من جمله ای و بی می باشد.بسیاری از بیماری های روده ای و سردرد های مزمن و عفونت ها و معده درد را درمان می کند. این میوه نیز از سقط جنین جلوگیری کرده و بوی عرق را کاهش می دهد.

و اما خواص دانه به

متخصصان می گویند که سم های موجود در دانه به بسیار مضر و کشنده می باشد. به همین دلیل از جویدن آن جداً خودداری کنید. اما بلعیدن چند عدد دانه ی به برای دستگاه های گوارش و مخاط و همچنینی برای درمان سرفه و تب بسیار شفا بخش می باشد.

برای تقویت روحیه و همچنین  ایجاد حس نشاط، رفع افسردگی و ناراحتی‌هایی که از بیماری های گوناگونی ناشی شده است و البته جهت تقویت قلب، کبد و بهبود زخم معده، نرم کننده خلط سینه، ادرارآور و باز کردن اشتها، رفع بوی بد دهان، کاهش کلسترول خون، کاهش خطر بیماری‌ها و سکته‌های قلبی و … از فواید مصرف به هستند.

از مزایای آب به این است که ازخون‌ریزی، تهوع و استفراغ غیرارادی، درمان سردرد و تشنگی اشاره کرد. طبق تحقیقات  «به» خواص ضد ویروسی فراوانی دارد.

برای رفع درد چشم که از خستگی زیاد می توانید چند قطعه را به مدت ۲۰الی ۳۰ دقیقه روی پلک های خود قرار دهید.

همچنین این میوه باعث کاهش وزن نیز می شود.

این میوه را به هیچ وجه به صورت ناشتا استفاده نکنید زیرا بسیار به بدن آسیب می رساند.

میوه خشک که بیشترین پروتئین دارند و فواید میوه ها را بدانید.

معمولاً در فرآیند خشک شدن ویتامین هایی که دارند از بین می روند در حالی که اگر اصولی باشند و از محیط های معتبر خریداری شوند ویتامین آنها در حین خشک شدن حفظ می شوند.

 

اگر شما به دنبال یک روشی هستید برای  حفظ سلامتی عمومی تان و هم استفاده از ویتامین ها می توانید از میوه های خشک استفاده کنید زیرا میوه خشک هایی که دارای ویتامین هستند قطعا می توانند جایگزین خوبی در برنامه غذایی شما باشند.

اکثر مردم می دانند که میوه ها و سبزیجات مهم است که در برنامه غذایی شما باشند اما به دلیل اینکه در بعضی میوه خشک ها شیرینی بیشتری وجود دارد در نتیجه از میوه خشک ها بیشتر به دید آبنبات نگاه می کنند تا اینکه آن ها را به عنوان میان وعده استفاده کنند.

میوه خشک ها به عنوان یک میان وعده بسیار مغذی می باشد که می تواند بسیاری از ویتامین های شما را تامین کند.

 

در واقع میوه خشک ها همان میوه های تازه هستند که برای خش کردن آن ها آب آنها گرفته شده و در واقع اگر اصولی خشک شود ویتامین ها از بین نمی رود.

بعد از اینکه میوه ها خشک شوند ویتامین سی و بسیاری از ویتامین های دیگر مانند فیبر و آنتی اکسیدان در آن ها دست نخورده باقی می مانند.

یک هوبی دیگری که دارند این است که حجم میوه ها بعد از خشک شدن کم می شوند و زمان ماندگاری آن ها نیز بیشتر می شود.

همه می دانیم که میوه‌های خشک سرشار از پروتئین هستند و در ادامه مقاله میوه هایی که گفته می شود همگی دارای خواص ضد ویروسی دارند وهمچنین سرشار از ویتامین می باشند.

سیب

زردآلو

گلابی

کشمش

بلوبری

هلو

آلو

سرخالو

انجیر

زغال‌اخته

 

و اما میوه خشک هایی که بیشترین ویتامین را نسبت به میوه خشک های دیگر دارند:

سیب خشک

یک لیوان سیب خشک حدودا ۲ گرم پروتئین دارد.

کالری بالا ومقداری فیبر است.

دارای ویتامین بی هم می باشد.

خواص این میوه‌ی خشک برای هضم است و معمولاً مصرف آن به افرادی که به دنبال لاغر شدن هستند توصیه می‌شود. کالری که در سیب است  کمتر از سایر میوه‌هاست. سیب خشک برای تولید انتقال‌دهنده‌های عصبی و کاهش فشارخون هم مفید است. اسید اسکوربیک موجود در سیب خشک هم موجب تقویت دستگاه ایمنی می‌شود

زغال‌اخته‌ خشک

یک فنجان زغال‌اخته‌ی خشک حاوی ۳۷۰ کالری انرژی و ۶ گرم فیبر خوراکی و مقدار اندکی پروتئین است. مقادیر مواد معدنی و مغذی آن‌هم کم است، اما دلیلی که همچنان برخی افراد آن را در رژیم خود قرار می‌دهند به وجود مقادیر زیاد مواد مؤثره‌ی گیاهی یا فیتوکمیکال‌ها یا مواد شیمیایی گیاهی در آن است. بااین‌حال به خاطر شیرینی زیادش بیشتر به‌عنوان یک شیرینی و آب‌نبات از آن استفاده می‌شود

خواص:

خواص زغال‌اخته‌ی خشک بیشتر ناشی از مقادیر زیاد فیبر و آنتی‌اکسیدان موجود در آن است. این میوه خشک خوشمزه برای از بین بردن یبوست و پایین آوردن سطح کلسترول خون عالی است. علاوه بر این به تنظیم سطح قند خون هم کمک می‌کند

آلو خشک

مواد مغذی:

در هر یک فنجانی آلو خشک پروتئین و انرژی  بالا و همچنین  مقادیر بالایی از پتاسیم و مس وجود دارد. همچنین دارای ویتامین کا می باشد.

خواص:

آلو را اگر به طور مداوم مصرف کنید  یبوست را درمان می‌کند، چون خاصیت ملینی خوبی دارد. اما علاوه بر این حرکات عضلانی عملکرد اعصاب را نیز بهبود می‌دهد، دستگاه ایمنی بدن را تقویت می‌کند و تراکم استخوانی را افزایش می دهد.

کشمش

مواد مغذی:

در یک فنجان کشمش تقریبا  چهار گرم پروتئین و پنج گرم فیبر وجود دارد. کشمش مقادیر خوبی از پتاسیم، منگنز و آهن را به شما می‌رساند. ازآنجاکه کشمش انرژی نسبتاً زیادی دارد باید از سوی افرادی که رژیم کاهش وزن دارند به‌صورت متعادلی صرف شود

خواص:

خوردن کشمش باعث افزایش جریان خون می شود و  بهینه‌سازی گوارش و از بین بردن علائم یبوست است.

کشمش به خاطر داشتن منگنز و آهن به درمان فشارخون بالا و بهبود سلامت استخوان کمک می‌کند.

بلوبری

مواد مغذی در هر بلوبری خشک‌شده حدود ۳ گرم پروتئین وتقریباً ۳۹۰ کالری انرژی و ۶ گرم فیبر وجود دارد. بلوبری  دارای منبع غنی آنتی‌اکسیدان‌ها، کلسیم و مقدار کمی ویتامین سی می باشد. است مقدار اندکی هم آهن دارد

خواص:

بلوبری که خشک‌شده مثل  بلوبری تازه دستگاه ایمنی را تقویت و استرس اکسیداتیو را کاهش می‌دهد.

بلوبری خشک‌شده باعث بهبود عملکرد گوارش می شود، استخوان‌ها را محکم‌تر می‌کند و جریان خون را افزایش می‌دهد که اینکار منجر به بازسازی بهتر سلول‌های بدن می‌شود.

این میوه‌ی خوشمزه‌ی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها است که   دیابت را منترل می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *