مقالات اموزشی

همه چیز در مورد پودر سیر

همه چیز در مورد پودر سیر

سیر به عنوان چاشنی غذا همه از آن استفاده می کنند و طرفداران زیادی دارد.

در بیشتر کشورها سیر به عنوان یک ادویه ی بسیار عالی در غذاها محسوب می شود. از زمان های دور مصرف سیر مخصوصا در شمال کشور رسم بوده و رواج پیدا کرده است. به دلیل داشتن آب و هوای مرطوب و غذاهایی که در آنجا طبع می شود استفاده از سیر بسیار زیاد شده است.

امروزه به جای سیر تازه از پودر سیر استفاده می شود زیرا مصرف پودر سیر در دسترس است و ماندگاری بالایی دارد و همچنین باعث بوی بد دهان نمی شود و هنگام مصرف به دندان نمی آید.

اگر تا به حال از پودر سیر استفاده نکرده اید با خواندن ادامه ی این مقاله نظر شما تغییر کرده و از طرفداران آن می شوید.

پودر سیر خواص بسیار بالایی دارد و در طب سنتی نیز از این خواص گفته می شود. مهم ترین دلیل استفاده از پودر سیر متعادل کردن طبع غذاها است.

به مرور زمان زندگی در شهرهایی که مرطوب هستند و از غذاهایی که طبع سردی دارند استفاده شود  باعث آسیب رسیدن به بدن می شود.

یکی از آسیب ها تنبلی مغز است. اما شما می توانید از پودر سیر و سیر در غذاهایتان استفاده کنید زیرا پودر سیر طبع گرمی دارد. استفاده از پودر سیر در غذاهایی که طبع سرد دارند متعادا می کند و از رطوبت بدن نیز کم می کند.

یکی از آسیب هایی که رطوبت به بدن می رساند این است که میل به غذا افزایش می یابد و متابولیسم را کاهش می دهد. این ها خود باعث چاقی می شود.

برای اینکه در بدن شما رطوبت کاهش و با این آسیب ها مواجه نشوید

در برنامه های غذایی خود به صورت روزانه از پودر سیر استفاده کنید.

 

با این کار باعث تعادل در غذاها و کاهش رطوبت می شوید در نتیجه از آسیبهایی مثل چاقی مزمن و بی دلیل در امان باشید. در طب سنتی نیز برای گرم نمودن مغز مصرف  کشمش و عسل و تمامی گرمیجاتی که هستند توصیه شده است.

زمانی که شما غذاهای سردی را زیاد مصرف کنید مغز کم کم عملکرد سریع خود را از دست داده و و دچار تنبلی و سدی می شود.

یکی از دلایلی که بعد از مصرف ماست و شیر بدن حالت خواب آوری دارد همین است یا مثلا پس از مصرف دوغ احساسی خواب آلودگی دارید.

اما با مصرف قهوه و شکلات مغز فعال می شود. در نتیجه پودر سیر باعث گرمی بدن می شود و سردی غذاها را خنثی کرده و باعث افزایش عملکرد مغز می شود. یکی از خاصیت های عالی که سیر دارد می توان به خاصیت داشتن آنتی بیوتیک برای بدن اشاره کرد. به همین دلیل است که زمان سرماخوردگی در غذاها و سوپ ها از سیر یا پودر آن استفاده می شود. باعث می شود که

پودر سیر برای بدن علاوه بر خاصیت هایی که گفتیم سیستم ایمنی بدن را بالا برده و باعث می شود بدن در مقابل بیماری ها قدرتمند شود.

خواص دیگر پودر سیر که بسیار هم مهم می باشد این است که باعث کنترل فشار خون بالا می شود و از لخته شدن خون جلوگیری می کند وخون را رقیق می کند.

پودر سیر خاصیتش شبیه به دارویی به اسم آسپرین می باشد که کسانی که فشار خون پایین دارند باید با احتیاط بیشتری باید استفاده کنند.

برای جلوگیری از سکته های قلبی و مغزی که این اتفاق در اثر لخته شدن خون به وجود می آید حتما در برنامه های روزانه ی حود مصرف سیر یا پودر سیر را فراموش نکنید. همچنین سیر کلسترول خون را در حد تعادل نگه داشته و از تجمع آن در خون جلوگیری می کند. که این مسئله می تواند از رسوب کلسترول در عروق و همچنین رگ ها جلوگیری کند و سکته را تا حد زیادی کاهش دهد.

سیر تازه یا پودر سیر فرقی ندارد در دسترس بودن هرکدام از اینها با مصرف آن می توانید به دلیل بالا بودن آنتی اکسیدان می تواند ضد رادیکال های آزادی که در بدن تولید می شود عمل کند.

این رادیکال ها باعث ایجاد تغییراتی در بدن می شوند که غیر قابل بازگشت است مثل بیماری سرطان.  در پودر سیر ترکیباتی وجود دارند که با این رادیکال های آزاد مقابله کرده و از بیماری سرطان و دیگر بیماری های وخیم جلوگیری می کند و بسیار برای بدن مفید می باشد.

به هضم غذا  می کند و اگر مشکل معده در دارید به دلیل وجود ترکیبات ارگانی که در سیر است و همچنین آهن و فیبر موجود در پودر سیر یا سیر تازه مشکل شما حل می شود. همچنین باعث درمان یبوست می شود و مشکل معده ی شما نیز حل می شود.

همچنین پودر سیر با التهاب مقابله کرده و در نتیجه استفاده از پودر سیر به صورت خوراکی التهابات پوستی را بسیار کاهش می دهد.

با مواردی که گفتیم خاصیت های ضد سرطانی که این ادویه دارد برای جلوگیری از این بیماری های وخیم و همچنین سرطان و بیماری های بدخیم پوستی مصرف آن  بسیار ضروری است. در طب سنتی هم از سیر به صورت موضعی استفاده می شود زیرا سیر با خاصیت های فراوانی که دارد درمان خیلی از بیماری ها می باشد. برای بیماری هایی مانند بیماری های پوستی و حتی کچلی نیز مفید است. پودر سیر یا سیر تازه را می توان در هر غذایی استفاده کرد. غذاهای بین المللی هستند که سیر بخض اصلی آن را تشکیل می دهد.

بیشتر غذاهایی که در فرانسه نیز پخت می شود از سیر تازه یا پودر آن استفاده می شود یا می توان گفت قسمت اصلی غذاها سیر است.

حتی در کشورهایی نان سیر نیز به دلیل طعم عالی آن  طرفداران زیادی دارد.

پودر سیر به همراه پودر زنجبیل که از ادویه های اصلی هستند در طبخ خیلی از غذاهایی مانند گوشت و مرغ بوی نامطبوع مواد را کم می کند و سردی آنها را از بین برده و در بسیاری از غذاهای گوناگونی مانند سوپ و خوروش و … استفاده می شود.

به دلیل وجود بوی تند و بدی که در سیر هست خیلی از افراد از خوردن آن جلوگیری کرده و بوی تند دهن نیز بعد از مصرف سیر برای خیلی ها غیر قابل تحمل است. اما با مصرف پودر سیر این موضوع کمتر شده و جایگزین بهتری برای سیز تازه است.

اما باید گفت که سیر نیز عوارضی دارد که در ادامه به آن اشاره می کنیم

  1. افرادی که در مصرف پودر سیر زیاده روی می کنند مشکلاتی مثل خونریزی به وجود می آید.
  2. بوی بد
  3. عضلات شکم
  4. مشکلات معده
  5. سرماخوردگی و سردرد

هم چنین می توان گفت پودر سیر خیلی به چشم نمی آید و زیر دندان هم نمی رود و به همین دلیل برای خیلی از غذاها و میهمانی ها از پودر سیر به جای سیر تازه استفاده و مصرف می شود.

برای اینکه پودر سیر خانگی را درست کنید اولین مرحله پوست را از سیر جدا کرده و حبه های آن را به هر صورتی که دوست دارید خشک کنید.

اما نکته ای که اینجا باید به آن توجه کرد این است که زمان زیادی طول می کشد و با این روش سیر کمتری را می توانید خشک کنید اما با مراجعه به فروشگاه های معتبر یدون دردسر آن را تهیه کنید.

هدف ما از تهیه این مقاله آشنایی شما با خواص بینظیر سیر و پودر آن است که درمان خیلی از بیماری هاست.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *