دستگاه میوه خشک کن

ویژگی های دستگاه میوه خشک کن

یکی از دلایل مهم اینکه برای بلندمدت نمی توان دستگاه خشک کن صنعتی را از بین مارک ها انتخاب کرد رقابت شدیدی است که بین مارک ها وجود دارد.

در این مقاله انواع دستگاه ها را بررسی و بهترین و مهم ترین  ویژگی های یک خشک کن صنعتی با کیفیت را توضیح خواهیم داد.

انواع دستگاه های  میوه خشک کن صنعتی

۱-خشک کن انجمادی

میوه ها به خاطر دمای انجمادی و فشاری که توسط مایکروویو و صفحات داغی که هست آب بین بافت ها بخار شده و میوه ها با روش کیفیت خوبی چیپس می شوند.

۲-خشک کن مایکروویو

در این روش به دلیل سرعت بالای امواج الکترومغناطیسی که به تیکه های میوه وارد می شود آب بین بافتی آن ها تبخیر می شود.

در این روش به علت اینکه کیفیت بالاست اما بهتر است از این دستگاه استفاده نکنید.

زیرا به دلیل مصرف بالای برق و خطرناک بودن امواج برای انسان خیلی مقرون به صرفه نیست.

۳-خشک کن خورشیدی

این دستگاه از انرژی خورشیدی استفاده می کند.به علت گرمایی که تولید می شود به دو روش مستقیم و غیر مستقیم میوه ها خشک شده و یک روشی مقرون به صرفه است.

۴-خشک کن هوای داغ

از بهترین میوه خشک کن صنعتی  این روش است ، هوا در این روش از منبع گرمایی که سوخت آن گاز یا گازوئیل می باشد  وارد کابین دستگاه شده و هوا از روی سینی های میوه عبور کرده و باعث تبدیل شدن میوه ها  به چیپس می شود.

بهترین دستگاه های خشک کن صنعتی چه ویژگی هایی دارند:

مهمترین ویژکی که برای داشتن یک دستگاه خوب خشک کن صنعتی ، استفاده از قطعات با کیفیت می باشد نکاتی است که باید رعایت کنید بهترین درآمد را داشته باشید در ادامه به شما گفته می شود.

۱-قراگیری سیستم گرمایشی

با توجه به اینکه حرارت بالا منجربه بالا رفتن استهلاک موتور فن شده و در نتیجه مبدل گرمایی باید بعد از فن قرار گرفته باشد به این صورت که هوا از روی مبدل گرمایی عبور  و بعد وارد کابین دستگاه می شود ، اگر خلاف این باشد عمر فن کوتاه می شود و سریع خراب می شود.در واقع باید گفت فن دستگاه درست قرار گیرد.

۲-ازعایق حرارتی مناسب استفاده شود

دو عایقی که می توانیم برای شما نام ببریم پشم سنگ و فوم های تزریقی هستند که بیشترین استفاده را در این دستگاه ها دارند. البته باید توجه داشته باشید پشم سنگ با تراکم بالا استفاده شود.

۳-طبقه های تمام استیل

برای ساخت سینی های دستگاه می توان از ورقه های استیل و فولاد کربنی استفاده کرد زیرا این ورقه ها بهترین ورقه ها می باشند.ورقه های استیل دارای طول عمر بالایی هستند.

۴- به صورت یکنواخت خشک کردن

از ویژگی های مهم خشک کن های  صنعتی و نیمه صنعتی چرخش یکنواخت هوای گرم داخل دستگاه ها می باشد در نتیجه اینکار تیکه های میوه به صورت کاملا یکنواخت خشک می شود.

ظرفیت دستگاه های  صنعتی چقدر است؟

ظرفیت دستگاه های خشک کن صنعتی میوه است و دیگر انتخاب دستگاه ها با چه ظرفیتی به خریدار دستگاه بستگی دارد. اگر چیپس میوه ها در حد بسیار بالایی است شما باید یک دستگاه با ظرفیت بسیار بالا انتخاب کنید.

در ادامه ی این مقاله به انواع دستگاه های خشک کن صنعتی با ظرفیت های مختلف اشاره می شود.

  1. خشک کن خانگی
  2. خشک کن کارگاهی
  3. خشک کن صنعتی
  4. خشک کن تونلی

از خرید دستگاه میوه خشک کن هدف

همه می دانیم که برای خرید هر وسیله ای باید دلیل محکمی از طرف خریدار وجود داشته باشد.این کار در مورد دسنگاه میوه خشک کن نیز صدق می کند. شاید مهم ترین توجیهی که برای خرید دستکاه میوه خشک می توان گفت این است که از فاسد شدن میوه ها جلوگیری می کند و ویتامین های آن را برای مدت زمان طولانی حفظ می کند.

همانطور که می دانید یکی از عوامل مهمی  که باعث سریعتر فاسد شدن میوه ها می شود آب میان بافتی آن هاست به همین دلیل باید این آب توسط دستگاه ها خشک شود و همچنین باعث از بین رفتن رطوبت میوه ها می شود.

و اما در ادامه ی مقاله برای شما در مورد نحوه ی خشک کردن میوه با دستگاه میوه خشک کن توضیح خواهیم داد.

نحوه ی خشک کردن میوه خشک به وسیله ی دستگاه خشک کن

اولین کار این است که دستگاه را روی حالت خشک کردن میوه می گذاریم.

چنانچه دستگاهی که دارید همچین تنظیماتی نداشت درجه ی حرارت دستگاه را روی ۵۷ درجه می گزاریم.

میوه‌ها را تا ۴۸ ساعت خشک می کنیم.

در یک لایه ای که درون دستگاه است میوه ها را چیده و یک مدت زمان دقیقی برای خشک شدن نیاز است که به میوه ها و ضخامت آن ها برای خشک شدن بستگی دارد.

اما معمولا تایم خشک شدن میوه ها یک الی دوروز است.

برای اینکه از خشک شدن بیش از حد میوه ها جلوگیری کرد باید هر ۲۴ ساعت به میوه ها سر زده و آن ها را بررسی کرد.

و اما زمان جمع آوری میوه ها

زمانی که میوه‌ها ترد و دیگر خشک شدند ، به این معنی است که آماده هستند و ما می‌توانیم آن‌ها را جمع آوری کنیم. پس  تکه‌ای از میوه‌ی خشک شده را آرام فشار می‌دهیم ؛ باید تقریباً سفت باشد زیرا دیگر رطوبت آن تبخبر شده است.

خشک کردن میوه روی بخاری یا شوفاژولی اگر شما قصد این را دارید که در منزل میوه را خشک کنید ما به شما خواهیم گفت با یک کار ساده و راحت این کار را انجام دهید.

برای انکار باید یا با شوفاژ یا با بخاری این کار را انجام دهید:

در ابتدای کار یک ظرف تقریبا بزرگ تهیه کنید و شربت آن را درست کنید که دستور آن نیز به این صورت است که یک لیوان شکر را با دو لیوان آب مخلوط کرده و بر روی اجاق گاز قرار دهید و بگذارید که به جوش بیاید و شهد آن را درست کنید.

بعد از اینکه شربت را تهیه کردید باید به سراغ میوه‌ها بروید و آن‌ها را به برش‌های ۵ میلی‌ متری تقسیم کرده و برای برش زدن میوه‌ها حتما از چاقوی تیز استفاده کنیم تا میوه‌ها له و خراب نشوند.

بعد از اینکه میوه‌ها را برش زدیم ، آن‌ها را داخل شربت آماده شده می‌ریزیم و پس از ۵ دقیقه در صافی قرار داده تا آب اضافی از آن‌ها خارج شود.

شما باید آب میوه‌ها به طور کامل بگیرید ، و بعد خشک کنید.. بهترین روش برای خشک کردن ، استفاده از دستگاه میوه خشک کن می‌باشد اما به دلیل اینه خیلی از افراد این وسیله را در منزل ندارند ، می توانید از بخاری یا شوفاژ استفاده کنید و میوه ها را روی ظرفی بچینید تا خشک شوند.

امیدواریم در این مقاله به شما کمک کرده باشیم که به نکاتی که گفته شد توجه کنید.

تیم ما همیشه به صورت آنلاین آماده ی ارائه ی خدمات به شما عزیزان می باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *