دستگاه میوه خشک کن

کسب در آمد بالا با دستگاه میوه خشک کن

کسب و کار میوه خشک کنی ، کاملا در کشور ما جا افتاده است . اگر قصد دارید یک کسب و کار با درآمد مناسب داشته باشید ، می توانید در مورد کسب و کار میوه خشک کنی تحقیق کنید . از آن جایی که تنوع محصولات در کشور ما زیاد است ، به راحتی می توانید میوه های زیادی را خشک کنید و علاوه بر بازار داخلی ، بازار خارج هم برای صادرات میوه های خشکی که در همه کشورها وجود ندارند ، به دست بگیرید و با صادرات میوه های خشک به آن جا به درآمد بالایی برسید . برای شروع فقط کافیست یک دستگاه میوه خشک کنی تهیه کنید و بدون نیاز به سرمایه زیادی در یک کارگاه کوچک ، حتی در منزل هم اقدام به تولید میوه خشک کنید و محصولات خود را به بازار عرضه کنید و به درآمد بالایی در این حوزه فعالیت برسید .

زنجیره تولید میوه خشک :

میوه خشک هم قبل از تولید مانند بسیاری از محصولات تولید شده در بازار ، باید یک زنجیره تولید را بگذارند ، که به مرحله عرضه به بازار برسد . این مراحل به این صورت هستند:

مرحله تهیه مواد اولیه :

ابتدا باید مواد اولیه که همان میوه تازه است تهیه شود .در نظر داشته باشید که برای تهیه میوه تازه که همان مواد اولیه برای این پروسه است ، باید در قیمت ها دقت کنید . زیرا هرچه میزان قیمت تهیه مواد اولیه نسبت به حجم آن کمتر باشد ، بنابراین سود بیشتری عایدتان می شود. برای این کار می توانید ، میوه های تازه با حجم زیاد را از میدان بار تهیه کنید . یا حتی آن ها را مستقیم از باغ دارها و کشاورزان تولید کننده میوه تهیه کنید .

مرحله شست و شو :

در این مرحله باید میوه ها کاملا شسته شوند ، که برای این کار نیاز به وان های شست و شوی میوه و سبزی دارید. که بتوانید به دقت آن ها بشویید .

مرحله آب گیری :

بعد از شست و شو ، باید آب موجود در میوه ها و مخصوصا سبزیجات گرفته شود .

مرحله اسلایس :

در این مرحله میوه ها را بعد از آب گیری ، به اسلایس های مورد نظر با کمک دستگاه اسلایس ، تبدیل می کنید .

مرحله خشک کردن میوه ، با دستگاه خشک کن :

مرحله اصلی و بسیار حساس این زنجیره تولید ، مرحله خشک کردن میوه ها ، به وسیله دستگاه میوه خشک کن است . باید برای این مرحله ، ابتدا دستگاه میوه خشک کن را تهیه کرد . که قبل از تهیه باید تحقیقات کامل برای خرید این دستگاه ها را انجام بدهید . که بتوانید دستگاه مناسبی تهیه کنید . دستگاه میوه خشک کن انواع مختلفی دارد ، که ما در این مقاله آن ها را به شما معرفی می کنیم .

 دستگاه های میوه خشک کن :

دستگاه های میوه خشک کن در مدل های مختلفی به بازار عرضه می شوند . که اگر بخواهیم آن ها را معرفی کنیم ، شامل : دستگاه میوه خشک کن دوار ، تونلی و کابینتی است . در این مدل ها همه از حرارتی که یا توسط المنت ها یا توسط مشعل ها به وجود می آیند ، میوه را خشک می کنند . از بین این سه مدا دستگاه میوه خشک کن ، باید بگوییم که مدل کابینتی بسیار پرطرفدار است و محبوبیت بیش تری نسبت به دو دستگاه قبلی را دارد . مدل کابینتی با سه کاربردی صنعتی و کارگاهی و خانگی ساخته شده است . در این مدل دستگاه خشک کن ، می توان با تغییر دادن انواع تنظیمات ، آن را برای خشک کردن انواع میوه ها شامل : سیب ، موز ، توت ، هندوانه ، آلو … و همچنین سیب زمینی و سبزی و حتی گوشت و ماهی میگو و کشک و… آماده کرد .

برای خشک کردن حجم بالای سبزیجات و صیفی جات ، استفاده از دستگاه تونلی بهتر است .

یک دستگاه میوه خشک کن باید چه ویژگی هایی داشته باشد :

o       خشک کردن محصولات به صورت یک دست ، یکی از ویژگی های این دستگاه ها به حساب می آید . که اگر این دستگاه ها نتوانند به صورت یک دست ، میوه ها ی اسلایس شده را خشک کنند ، یک ضعف بزرگ برای آن ها به حساب می آید .

o       میزان سوختی که دستگاه شما مصرف می کند ، بسیار مهم است . اگر میزان این سوخت بالا باشد ، به این معنی است که توان مصرفی دستگاه شما بالا است و توجیه اقتصادی ندارد .

o       قبل از خرید از سلامت قطعات استفاده شده در دستگاه میوه خشک کن و همچنین اورجینال بودن آن ها اطمینان حاصل کنید . چون قطعات اصلی باعث افزایش طول دستگاه می شوند .

o       مسئله مهم بعدی ، عایق بودن بدنه دستگاه میوه خشک کن است ، که گرما و رطوبت از آن عبور نکند و همچنین سر و صدای بالایی نداشته باشد .

o       باید بررسی دمای کابین و میزان رطوبت آن با سنسور های دما و رطوبت بررسی شوند .

o       دستگاه برای جلوگیری از سیاه شدن محصول ، باید تخلیه خودکار داشته باشد .

o       توجه داشته باشید ، که دستگاه را از شرکتی تهیه کنید که ضمانت نامه و پشتیبانی داشته باشد .

ویژگی های یک دستگاه میوه خشک کن خانگی :

با توجه به این که این دستگاه میوه خشک کن ، برای استفاده در منازل ساخته شده است ، باید به هنگام خرید به ابعاد آن توجه کنیم . شاید بخواهیم این دستگاه را در آشپزخانه یا بالکن قرار دهیم ، پس نباید بسیار بزرگ باشد و مسئله بعدی که خیلی اهمیت دارد این است که این دستگاه پر سر و صدا نباشد و آلودگی صوتی ایجاد نکند در منزل . موضوع بعدی این است که از نظر عایق ، کاملا عایق بندی رطوبت و گرما را داشته باشد و در آخر هم میزان سوختی که مصرف می کند بالا نباشد ، زیرا اگر این میزان بالا باشد از نظر اقتصادی به صرفه نیست . کارشناسان ما در این زمینه اطلاعات کافی را در اختیار شما قرار می دهند .

دستگاه خشک کن مناسب کارگاه کوچک :

برای کارگاه های کوچک ، ما به شما دستگاه میوه خشک کن نیمه صنعتی را پیشنهاد می دهیم ، که در اندازه و ابعاد مناسبی طراحی شده اند و کارآیی قابل توجهی در کارگاه ها و حتی منازل دارند .

دستگاه میوه خشک کن برای کارخانه جات صنعتی :

در کارخانه جات صنعتی ، که میوه خشک در حجم بالایی تولید می شود ، ما به شما دستگاه های ، میوه خشک صنعتی را پیشنهاد می دهیم . که برای تهیه میوه خشک با حجم بالا بسیار مناسب هستند . شما جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیش تر می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *