دستگاه میوه خشک کن

دستگاه خشک کننده غذا

دستگاه خشک کن غذا دستگاهی است که رطوبت را از غذا خارج می کند تا به حفظ آن کمک کند. خشک کردن غذا روشی برای حفظ میوه ، سبزیجات و گوشت است که از دوران باستان رواج داشته است.

اکثر دستگاه های خشک کن مدرن غذا ، اجاق های کم توانی هستند که از جریان هوای گرم شده برای کم کردن آب غذاها استفاده می کنند.

خشک کردن غذا:

حذف رطوبت از غذا ، باکتری های مختلف را از رشد و خراب شدن غذا باز می دارد. علاوه بر این ، حذف رطوبت از غذا به طور چشمگیری وزن و اغلب حجم غذا را کاهش می دهد و ذخیره سازی را آسان تر می کند. بنابراین ، از دستگاههای خشک کننده غذا برای حفظ و افزایش ماندگاری غذاهای مختلف استفاده می شود.

دستگاه های خشک کننده غذا به منابع گرما مانند انرژی خورشیدی ، نیروی الکتریکی یا سوخت های زیستی نیاز دارند و از نظر پروژه های آبگیری در مقیاس بزرگ  تا پروژه هایی که خودتان انجام می دهید.  یا لوازم خانگی که برای مصارف خانگی به فروش می رسند متفاوت است.

اجزای اصلی خشک کن غذا معمولاً شامل یک عنصر گرمایش ، یک فن برقی ، دریچه های هوا که گردش هوا را امکان پذیر می کند و سینی های غذا برای قرار دادن غذا روی آنها است. عنصر حرارتی دستگاه خشک کننده ، فن ها و دریچه ها به طور همزمان برای هدایت هوای گرم بر روی غذا ، تسریع در تبخیر سطح و گرم کردن غذا باعث رطوبت نیز از داخل آن می شود. این روند تا زمانی ادامه می یابد که غذا به مقدار قابل توجهی آب کمتر خشک شود ، معمولاً کمتر از ۲۰٫

اکثر غذاها در دمای ۱۳۰ درجه فارنهایت (۵۴ درجه سانتی گراد) کم آب می شوند ، اگرچه گوشت هایی که ترد می شوند باید در دمای بالاتر ۱۵۵ درجه فارنهایت (۶۸ درجه سانتی گراد) آبگیری شوند یا در آن دما از قبل گرم شوند – تا از عوامل بیماری زایی که ممکن است از قبل محافظت شوند ، جلوگیری شود. در گوشت باشد کلید موفقیت آمیز آبگیری غذا استفاده از دمای ثابت و جریان هوای کافی است.

انواع دستگاه های خشک کن:

آب گیرهای خورشیدی:

خشک کردن غذای خورشیدی شامل استفاده از  دستگاه خشک کن خورشیدی است که به طور خاص برای این منظور طراحی و ساخته شده است. خشک کردن خورشیدی کاملاً متفاوت از “خشک شدن در معرض نور خورشید” در فضای باز است ، یک تکنیک ابتدایی ساده که هزاران سال است که استفاده می شود. یک خشک کن خورشیدی خوب ممکن است غذا را خیلی سریعتر از برخی از خشک کن های هوا خشک کند. برخی از خشک کن های خورشیدی می توانند دمای خشک شدن غذا را نسبت به برخی دیگر از خشک کن های هوا افزایش دهند. با این حال ، خشک شدن مستقیم در معرض آفتاب می تواند برخی مواد غذایی را از نظر شیمیایی تغییر دهد و اشتهای آنها را کمتر کند.

خشک کردن غذا یک برنامه انرژی خورشیدی عالی است زیرا خشک کردن غذا در درجه اول نیاز به گرما دارد و تابش خورشید به راحتی به گرما تبدیل می شود. یک لعاب شفاف یا شفاف به نور خورشید اجازه می دهد تا وارد محفظه ای بسته شود که در صورت برخورد با سطح داخلی تیره به گرما تبدیل می شود. جریان هوا معمولاً با همرفت طبیعی (افزایش هوای گرم) حاصل می شود. تهویه قابل تنظیم اجازه می دهد تا جریان هوا و دما تنظیم شود.

خشک کردن غذای خورشیدی در اکثر نقاط پرجمعیت جهان م effectiveثر و کاربردی است. یک قاعده کلی این است که اگر بتوانید یک باغ سبزیجات موفق پرورش دهید ، انرژی خورشیدی کافی برای خشک کردن غذای تولیدی شما وجود دارد .

برخی از طرح های خشک کن خورشیدی از یک جمع کننده خورشیدی جداگانه برای تولید هوای گرم استفاده می کنند ، که سپس به اتاق غذا یا کابینت هدایت می شود. به این نوع از خشک کن های خورشیدی خشک کن غیر مستقیم خورشیدی می گویند. طرح های دیگر جمع کننده و کابینت غذا را با هم ترکیب می کنند و اجازه گرم شدن مستقیم غذا را می دهند (به این موارد خشک کن خورشیدی مستقیم گفته می شود).

گفته می شود که خشک کن های غیر مستقیم اجازه خشک شدن بسیار بهتر را می دهند ، اما نکته منفی اندازه بزرگتر آنها است. گرمایش الکتریکی پشتیبان را می توان در برخی از خشک کن های خورشیدی قرار داد تا در صورت تغییر آب و هوا یک منبع حرارتی جایگزین را فراهم کند.

خشک کن های خورشیدی اغلب به عنوان ابزارهای مناسب در جستجوی پایداری کشاورزی و امنیت غذایی ذکر می شوند.

خشک کن چگونه کار می کند؟

بررسی نحوه رفتارهای خوشمزه این ابزار

همه ما غذاهای کم آب را امتحان کرده ایم ، مانند میوه ها ، گرانولا ، چیپس یا ژرمی. اما به احتمال زیاد همه ما به وضوح نمی فهمیم که چگونه آن تکه انبه در دستان ما از نرم ، آبدار و کثیف به حالت جویدنی در آمده و بدون نیاز به دستمال در چنگال ما قرار گرفته است.

خشک کن میوه چگونه کار می کند؟

دستگاه خشک کن یک ماشین الکتریکی است که رطوبت هر آنچه در داخل آن است را حذف می کند. این شامل سینی ، عناصر گرمایش ، دریچه ها و یک فن برای گردش است. عنصر حرارتی دستگاه خشک کننده دمای داخل دستگاه را افزایش می دهد ، فن به طور یکنواخت گرما را به گردش در می آورد و رطوبت را از بین می برد ، در حالی که سینی ها مواد غذایی را که می خواهید آب آن کم شود نگه می دارد.

البته ، بسیاری از جزئیات مربوط به استفاده واقعی از دستگاه خشک کننده است. نمی توانید غذای خود را برش دهید ، آنها را داخل دستگاه بیندازید ، در را ببندید و بگویید “کار کن!” این جزئیات نیز می تواند ترسناک باشد.

آبگیرها مقیاس درجه حرارت را برای استفاده دارند و شما باید بیاموزید که کدام درجه حرارت برای هر غذا مناسب تر است. برنامه هایی برای نحوه کم آبی کامل غذای خاص شما وجود دارد. سپس ، تعداد زیادی دستگاه آبگیری در بازار وجود دارد ، بنابراین باید بدانید که در جستجوی چه چیزی باشید و از چه چیزی می خواهید در حین بازی پرهیز کنید.

خوشبختانه علاقه ما ما را به اکتشافات بزرگی رسانده است و خوشحالیم که آنها را به امید هدایت شما در مسیر درست به اشتراک می گذاریم! بخوانید تا متوجه شوید.

یک خشک کن چگونه کار می کند: گرمایش

گرمای دستگاه خشک کننده رطوبت محتویات داخل آن را می کشد. این دستگاه با استفاده از دمای پایین و زمان پخت طولانی به روش منحصر به فرد خود به این امر دست می یابد. این فرایند نهایی حذف رطوبت است زیرا مواد مغذی و طعم غذا را حفظ می کند. پخت و پز با حرارت بالا اغلب ارزش غذایی مواد غذایی و طعم های بالقوه خود غذا را از بین می برد.

بنابراین یکی از اصلی ترین دلایلی که ما از دستگاه خشک کن استفاده می کنیم این است که می توانیم از فناوری های لذیذ و خوشمزه استفاده کنیم. اما دلیل اصلی دیگر این است که به طرز فوق العاده ای برای حفظ مواد غذایی که در داخل قرار می دهیم کار می کند.

توانایی گرما در حذف رطوبت موجود در دستگاه خشک کننده ، مانع رشد باکتری ها ، مخمرها و کپک ها روی غذا می شود. همه چیزهایی که غذای ما را خراب می کند برای زنده ماندن به رطوبت غذا نیاز دارد.

علاوه بر این

 گرمای خشک کننده روی گیاهان و ادویه جات ترشی جات عالی عمل می کند. چند بار مجبور شده اید گیاهان تازه خود را به سرعت دور بیندازید زیرا خیس شده و بوی بد می دهند؟ با رطوبت بالا ، گیاهان و ادویه جات تازه ما مستعد جذب کپک و باکتری هستند. استفاده از دستگاه خشک کن برای خشک کردن گیاهان و ادویه جات ترشی جات به ما استفاده طولانی مدت از محصولات یا خریدهای فراوان ما می دهد.

وقتی می پرسید: «آبگیر چگونه کار می کند؟» عنصر گرمایش نقش بزرگی دارد ، اما تنها جنبه آن نیست. هنگامی که گرما رطوبت موجود در دستگاه را حذف می کند ، آن هوای مرطوب در اطراف دستگاه قرار می گیرد و توسط مواد دوباره جذب می شود. در مورد بخارپز کردن سبزیجات فکر کنید. بنابراین یکی دیگر از اجزای مهم در کار با آبگیرها ، گردش هوا است.

گردش هوا هوای مرطوب را که عناصر گرمایش از غذای داخل می کشند ، گرفته و با دریچه های روی دستگاه خشک کن کار می کند تا آن را به بیرون از دستگاه فشار دهد. این کار باعث می شود غذا رطوبت تازه از دست رفته را جذب نکند. اما علاوه بر خروج هوای مرطوب از طریق دریچه ها ، دستگاه خشک کننده نیز هوای خشک را از خارج دستگاه به داخل می کشد تا مطمئن شود که محتوی در محیطی عاری از رطوبت قرار دارد و کامل ترین فرایند آبگیری را طی می کند.

فن هایی که گردش هوا را ایجاد می کنند ، علاوه بر حفظ فضای خشک در دستگاه خشک کننده ، اطمینان حاصل می کنند که گرمای داخل دستگاه به طور مساوی به هر مورد داخل توزیع می شود. یک دستگاه با کیفیت چند چیز را خیلی خشک نمی کند و چند وسیله دیگر را هنوز داخل آن مرطوب می گذارد. یک دستگاه با کیفیت قرار است مجموعه ای از غذاهای کم آب و فوق العاده را تولید کند.

انواع گردش هوا:

دو نوع گردش هوا وجود دارد که دستگاه خشک کننده از آن استفاده می کند. درک این نکته که “دستگاه خشک کننده میوه چگونه کار می کند؟” به معنی درک دو گزینه موجود برای گردش عالی هوا و به نوبه خود کم آبی است.

شما می توانید انواع مختلف غذا از جمله سبزیجات و ادویه جات را بی آب کنید. برخی از ایده های لذت بخش شامل میوه هایی مانند انبه ، آناناس ، سیب ، آلو ، زغال اخته ، زردآلو ، کیوی ، گلابی ، انگور و زغال اخته است.

برخی از سبزیجات لذت بخش شامل بادمجان ، مارچوبه ، گوجه فرنگی ، کدو سبز ، پیاز ، سیر ، سیب زمینی و قارچ است.

هنگامی که به کشورهای دیگر مانند اندونزی یا مکانهایی در آفریقا می روید ، جایی که این فناوری های مدرن چندان در دسترس نیست ، احتمالاً باز هم روستاییان را در حال برداشت محصول خود خواهید دید. آنها هنوز از آفتاب برای جذب رطوبت و خشک کردن غذای خود استفاده می کنند.

پیشرفت های فناوری ما را قادر ساخته است تا حضور احتمالی آلاینده ها ، حشرات ، پرندگان و سایر اختلالات طبیعی را از بین ببریم. خشک کن ها روشهای پیشرفته تری هستند که می توانید در روزهای بارانی نیز از آنها استفاده کنید!

کم آبی بدن از ابتدا متواضع است و اکنون می توانیم قدرت آن زمان را در یک جعبه کوچک مربعی شکل درست روی میز آشپزخانه خود مهار کنیم! لحظه ای وقت بگذارید و قدردان زندگی خوب در قرن جدید باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *