نکات درمانی

درمان سرماخوردگی با عرقیات گیاهی

همانطور که می دانید توی روز های سرد پاییز و زمستانی سرماخوردگی و آنفولانزا به قله شیوع خود میرسد. مخصوصاً در روزهایی که به خاطر شیوع کرونا هر سرماخوردگی یا آنفولانزا باعث کاهش سیستم ایمنی می شود و در نتیجه ذهن ما به این دچار شده که شاید کرونا گرفته باشیم. درمان خانگی سرماخوردگی نسبت به این که شخصی بخواهد به بیمارستان مراجعه کند، بیشتراست. اما نکته‌ای که بیشتر قابل توجه بیشتر است، این است که  بدون استفاده از داروهای شیمیایی بلکه با داروهای گیاهی و سنتی برای سرماخوردگی را درمان کنند.

جهت خرید میوه خشک می توانید به فروشگاه ما سر بزنید.

مخلوط میوه خشک

درمان گیاهی سرماخوردگی کودکان

قطعاً سلامتی هر کودکان نسبت به بزرگترها اهمیت بیش تری دارد. کودکان گاهی اوقات به خاطر تضعیف سیستم ایمنی بدن خود دچار سرماخوردگی آنفولانزا فصلی می شوند. بهترین راه مشکل برای این گونه بیماری ها استراحت در منزل  و استفاده از قرص های سرماخوردگی گیاهی یا همچنین استفاده از عرقیات و دمنوش ها برای گلودرد آبریزش بینی است.

همچنین باید از  مصرف هرگونه داروی شیمیایی به موجب تضعیف سیستم ایمنی می شود،  پرهیز کرد. مصرف بیش از حد مایعات تقویت کننده و همچنین استراحت و استفاده از میوه های مقوی برای بدن نیز می تواند تاثیر بسزایی در درمان سرماخوردگی داشته باشد.

عرقیات و گیاهان ضد سرماخوردگی

بهترین راه برای درمان سرماخوردگی استفاده از داروهای گیاهی است.  بهتر است که افراد سالم در هر سن و سالی که هستند و بیماری زمینه ندارند، از مواد شیمیایی تا حد امکان استفاده نکنند.  حتی می توان با جایگزین محصولات گیاهی، استفاده از مواد شیمیایی را به صفر رساند. تا از آسیب به این دسته مواد در امان باشید.

داروهای شیمیایی شاید بتوانند  شما حال شما را سریع ‌تر بهبود ببخشند، اما تاثیر های منفی در دراز مدت بر بدن شما خواههند گذاشت؛ به ویژه  روی کبد، کلیه و معده که در آینده موجب بروز مشکلاتی برای شما می شود.  بنابراین بهتر است که  به جای استفاده از از هر داروی شیمیایی از گیاهان دارویی و عرقیات دارویی برای درمان سریع سرماخوردگی در منزل بدون رفتن به بیمارستان و درمانگاه استفاده کنید. همچنین  با استراحت و تقویت سیستم ایمنی بیشتر از خودمان مراقبت کنید.

Picture6

عرق نعنا

اکثر  ایرانی ها عرق نعنا را با خاصیت ضد نفخ، ضد دل درد و می شناسند. اما یکی از مهم ترین خواص که عرق نعنا دارد، درمان زود هنگام سرماخوردگی است. یکی از ترکیبات این گیاه منتول است  که می تواند مخاط ترشحی و خلط موجود رو که در مجرای بینی و حلق انسان شکل می‌گیرد را کنترل کند. در نتیجه حالت خلط گرفتگی و گرفتگی گلو را بر گلو و بینی را از برطرف می کند. بنابراین یکی از کارهای مهم عرق نعنا در درمان سرماخوردگی باز کردن سریع راه تنفسی و همچنین کم کردن آبریزش است

از خواص های دیگر عرق نعنا میشه به بهبود مشکلات معده و دستگاه گوارش اشاره کرد. به افرادی که در هنگام سرماخوردگی از مشکل دستگاه گوارش رنج می‌برند توصیه میشه که حتماً از عرق گیاهی نعناع برای بهبود مشکلات گوارش و هضم غذا استفاده کنند. یکی دیگر  از کارهای عرق نعنا کم کردن خستگی و التهاب و همچنین ایجاد احساس آرامش برای خواب بدون استراحت و نگرانی است.

عرق آویشن

یکی از مهم ترین و بهترین عرق هایی که برای سرماخوردگی مفید هستند. ما نام عرق آویشن  را در شربت های سرماخوردگی و گلودرد به وفور مشاهده کرده ایم. این عرق مثل ادویه ها طبع گرم داشته که به کاهش نفخ و دل درد کمک می ‌کند.

آویشن خاصیت بسیاری در درمان گلو درد دارد. همچنین به کنترل خلط در ریه ها کمک می کند. در نتیجه تنفس آسان تری در هنگام سرماخوردگی شکل میگیرد. از عرق آویشن یک داروی گیاهی خوب برای سرماخوردگی و کنترل گلودرد آبریزش بینی است.  یکی دیگر از خاصیت های عرق آویشن میزان بالای ویتامین a و سیر که در داخل میوه های گوناگون است.

عرق یونجه

نام این عرق ممکن است  که به بعضی از افراد حس خوبی را انتقال ندهد. اما لازم به گفتن که خواص گیاه یونجه به قدری است که می توان نظر شما را عوض کند. گیاه یونجه حاوی مقدار زیادی از پروتئین و آنزیم های هضم کننده نشاسته است و همچنین مقداری از ویتامین های e، c ، a و k است. این ویتامین ها در زمان بیماری به بالاتر بردن قوای جسمانی کمک بسیاری می کنند و در نتیجه سرعت بیشتری در سلامتی خود به دست می آورند.

خواص  عرق یونجه تنها برای تقویت سیستم ایمنی خلاصه نمی شود. این محصول عملکرد سیستم عصبی را هم بهبود بخشیده و موجب سلامت و استحکام استخوان ها می شود. عرق یونجه برای بهبود بینایی و شب کوری هم مفیده است. البته استفاده بیش از حد از این عرق گیاهی ممنوع  است. چون تاثیرات جانبی همچنین عدم جذب ویتامین e برای بدن دارد.

عرق بیدمشک

عرق بیدمشک یکی از عرقیات بسیار رایج در خانه های ایرانیان که از آن هم شربت تهیه می‌کنند و دسر نیز تهیه می کنند.

این گیاه علاوه بر عطر بی نظیر  خود، خواص فوق العاده ای دارد که یکی از آن‌ها محرکی برای افزایش اشتها است. از جمله خاصیت این محصول می توان  به ترکیباتی اشاره کرد که باعث شده تا  این گیاه خاصیت آنتی باکتریال و ضد میکروبی داشته باشد.

در نتیجه برای بهبود سلامت بدن و درمان خانگی سرماخوردگی بسیار مناسب است. یکی دیگر از خواص عرق بیدمشک به تاثیر آن در تقویت قلب و سلامت اعصاب می باشد. همچنین عرق بیدمشک برای از بین بردن احساس خستگی در دو ظرف نیز بسیار موثر است. خاصیت عرق بیدمشک در برقراری آرامش به ما در خواب راحت کمک میکند که در نتیجه این استراحت بهبودی سرماخوردگی بسیار سریع اتفاق خواهد افتاد.

پس از این عرق گیاهی به اندازه مصرف کنید. چون هیچ محدودیت برای مصرف نداشته و شما میتونید با استفاده از این عرق در روند بهبود سرماخوردگی خودتون پیشرفت بسیار چشمگیری داشته باشید. چنانچه مزاج سردی دارید، سعی کنید مصرف عرق بیدمشک را محدود کنید و آن را همراه با عرقیات گرم است جایگزین  نمایید.  چون عرق بیدمشک خودش طبع سرد دارد.

Picture7

عرق بهار نارنج

عرق بهار نارنج مانند بیدمشک دارای عطر بسیار دلنشینی است.  این عرق سرشار از ویتامین سی بوده  که در نتیجه آن عرقی که از گیاه میوه تهیه میشه حاوی ویتامین نیز  هست. توصیه ما به شما استفاده از عرق به عرق بهار نارنج یا هفتگی است.

عرق بهار نارنج معروف یکی از استفاده های بسیار پرکاربرد ای که داره برای آرامش روان و استراحت در دوران بیماری این عرق بسیار خوش عطر است.  به همین دلیل می توان از آن در تهیه شربت یا دسر استفاده کرد. طبع عرق بهار نارنج گرم و افراد با مزاج گرم باید استفاده از این عرق گیاهی را محدود می ‌کنند و آن را با عرقیات سرد همچون عرق کاسنی مخلوط کنند.

برای درمان سرماخوردگی بسیار بهتر است که عرق هایی که خریداری می کنید، از مراکز معتبری باشد  تا کیفیت بیشتر و همچنین عطر و فایده بیشتری برای شما داشته باشد.  این عرق ها موجب از بین بردن ویروس ناراحتی درد و همچنین سرماخوردگی می شود و مصرف مایعات و مواد خوراکی هم در بهبود بخشیدن به این بیماری ها بسیار مهم خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *