نکات درمانی

در تابستان چه میوه ای را تولید کنیم

میوه خشک های تابستانی از محصولات غذایی هستند که از لحاظ تغذیه ای دارای ارزش بسیار بالایی می باشند به گونه ای که مصرف آنها باعث بالا رفتن انرژی در بدن می‌شود .

با توجه به این که آب میان میوه های تابستانی به روش های سنتی و صنعتی از بین می‌رود میوه ها دچار نوعی جمع شدگی می شوند و حجم آنها به شدت کم می‌شود به این ترتیب محصول با سایز کوچکتر و اما بافت بسیار زیبا و املاح و مواد معدنی بسیار تولید میشود.

 میوه خشک تابستانی و چیپس میوه خیال مشتریان را در فصل زمستان راحت کرده است  در تمام فصول سال می توانید از انواع میوه های خشک تابستانی که بسیار خوش طعم و لذیذ هستند استفاده کنید.

از آنجا که تابستان، پادشاه فصلها برای تولید انواع میوه های تابستانی بازار میوه خشک کردن هم در این فصل بسیار رایج است. از انواع میوه های تابستانی که تنوع بسیاری دارند برای خشک کردن بسیار مناسب هستند  استفاده می شود و اغلب سازندگان میوه خشک چه سنتی و چه صنعتی در فصل تابستان بیشترین میزان تولید میوه خشک را دارند.

خشک مخلوط آجیل سرا

میوه خشک تابستانی

در روزهای آفتابی تابستان افراد زیادی برای راحت شدن از گرمای زیاد و تامین آب از دست رفته بدنشان به دلیل عرق کردن زیاد به استفاده از میوه های تابستانی روی می آورند. بسیاری از میوه های تابستانی باب مزاج طبع سرد هستند و بسیار مناسب این فصل می باشند.

 از جمله میوه های تابستانی که در این فصل با بدن ما سازگار هستند و طعم بسیار خوبی دارند هندوانه می باشد یکی از میوه های پرآب تابستانی هندوانه است که آب زیادی که دارد باعث می‌شود که آب مورد نیاز بدن را در تابستان تامین کند.

 یکی دیگر از این میوه‌ها آلبالو است که دارای طبع سردی می باشد و کسانی که طبع گرم دارند استفاده از آلبالو برایشان بسیار مفید است .

از دیگر میوه ها خربزه است که طعم بسیار شیرین و خوشمزه ای دارد و اما هلو از دیگر میوه ها می باشد که باز هم دارای طبع سرد می‌باشد و کسانی که طبع گرم دارند می توانند از آن استفاده کنند.

انواع میوه در فصل تابستان بسیار زیاد است. همین امر باعث تولید میوه خشک های تابستانی در این فصل می‌شود و انواع چیپس میوه و میوه حبه ای در فصل تابستان تولید می‌شوند میوه های تابستانی با کیفیت بالایی هستند و بسیار خوش طعم می باشند.

انواع میوه خشک تابستانی

در فصل تابستان انواع میوه وجود دارد که همگی برای خشک کردن بسیار مناسب هستند برای انواع میوه های تابستان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

زردالو

از میوه های تابستانی بسیار پرطرفدار است که در اواخر فصل بهار و تابستان تولید می‌شود بسیار آبدار و خوشمزه است.  هنگامی که خشک شوند آب آنها از بین می‌رود و یک طعم خوشمزه پیدا می‌کنند. حتی از میوه خشک زردآلو نیز برای تهیه مربا میشود استفاده کرد و برای تهیه انواع کیک و شیرینی هم از آن می شود استفاده کرد، دارای مقدار زیادی ویتامین سی است که برای استحکام لثه ها و برای پوست بسیار مناسب میباشد.

همچنین باعث جلوگیری از یبوست و تنبلی روده نیز می‌شود دارای آنتی اکسیدان است که برای جلوگیری از سرطان بسیار مفید است.

کیوی خشک

یکی دیگر از میوه های پرطرفدار تابستانی کیوی خشک می باشد.  از آنجا که دارای قند بسیار پایین میباشد، برای کسانی که دچار قند خون هستند بسیار مناسب است و به عنوان یک میان وعده غذایی ارزشمند محسوب می‌شود که دارای خاصیت های بسیار زیادی هستند.

این میوه دارای میزان چربی کم کالری و مقدار مواد معدنی و فیبر زیادی می باشد. همچنین دارای میزان قند کم و یک میان وعده بسیار عالی است. برای درمان ریزش مو و کاهش وزن و لاغری و همچنین درمان استرس بسیار مفید است.

 همچنین خطر ابتلا به سرطان را بسیار کاهش می دهد. میوه خشک کیوی دارای انواع ویتامین ها میباشد و مقادیر زیادی فسفر و آهن و پتاسیم دارد، دارای ویتامین e بسیار و نیز  باعث حفظ رطوبت پوست می شود. باعث بالا رفتن انعطاف پوست و جوان سازی پوست نیز می شود.

انجیر خشک

از انواع میوه خشک تابستان می توان انجیر را نام برد، مصرف انجیر خشک در بین عموم بسیار زیاد می باشد از آنجا که خواص زیادی برای سلامتی دارد حتی در طب سنتی نیز از آن استفاده می کند.

 انجیر بسیار طعم خوبی دارد و کالری زیادی ندارد منبع خوبی برای فیبر می باشد و از یبوست جلوگیری می کند و مدت زمان زیادی فرد را سیر نگه می دارد.

 و مواد معدنی مهمی مانند منیزیم پتاسیم و آهن در آن وجود دارد و سطح زیاد پتاسیم موجود در آن برای کسانی که دارای فشار خون بالا هستند بسیار خوب است .

 

کلسیم زیاد در انجیر خشک باعث افزایش سلامتی استخوان‌ها در کودکان میشود و از گلودرد جلوگیری  می کند، هورمونی که  بیش از حد آن  باعث یائسگی می شود را از بین می برد، حاوی نوعی آنتی اکسیدان زنان است که باعث جلوگیری از بیماری های قلبی و سرطان می شود.

sixteen dried fruit 1

سیب خشک

انواع میوه های تابستان برای خشک کردن سیب می باشد و یکی از میوه هایی است که از آن به عنوان میوه ای بهشتی همه جا یاد می‌کند و طعم بسیار خوبی دارد و در هنگام خشک کردن بافت خود را از دست نمی دهد.

سیب خشک دارای خواص زیادی می‌باشد دارای انواع مواد معدنی و املاح می باشد که برای بدن بسیار مفید است. از سیب خشک حتی در تهیه دمنوش ها و تهیه شیرینی ها و دسرها نیز استفاده می‌کنند. از انواع میوه خشک سیب می شود برای تهیه مربا استفاده کرد . طعم خوب همراه با بوی آن همچنان در هنگام خشک کردن حفظ می شود.

آلو خشک

از میوه های پرطرفدار با طعم ترش خوشمزه عالی می‌باشد و انواع مختلفی دارد و کاربردهای زیادی نیز دارد. انواع آلوها را در فصل تابستان خشک می کنند و حتی در تهیه انواع غذاها نیز از آن استفاده می‌کنند. دارای فیبر بسیار زیادی می باشد و نه تنها باعث سیری در افراد در مدت زمان طولانی می شود و برای یبوست و تنبلی روده نیز بسیار مفید می‌باشد.

 آلوها را خشک میکنند و در تهیه انواع خورشت ها استفاده می‌کنند و از طعم بسیار خوشمزه آن بهره می گیرند.

مزایای استفاده از آلو و آلو بخارا جلوگیری از پوکی استخوان می باشد. منابع مهمی از املاح هستند که باعث افزایش تراکم استخوان‌ها می‌شود. پزشکان توصیه می‌کنند که حداقل روزی یک یا دو عدد آلو خشک را برای نگهداری استخوان هایتان استفاده کنید.

آلوخشک دارای منابع زیادی از پتاسیم است که باعث کاهش فشار خون در افراد می‌شود.

توت فرنگی خشک

میوه هایی که همه بچه ها آن را دوست دارند به خاطر ظاهر جذابی که دارد بسیار مورد استقبال کودکان می باشد. توت فرنگی منبع غنی از انواع آنزیم ها، آنتی اکسیدان ها، فیبره، پتاسیم، آهن و منیزیم می باشد .

توت فرنگی خشک فواید زیادی دارد و با توت فرنگی طبیعی فرقی نمیکند فقط میزان آب آن کم شده است. میوه خشکی خنک و بسیار خوش طعم و ادرار آور است و بسیار برای خون مفید میباشد. نوعی تصفیه کننده خون می‌باشدو بسیار اشتها آور هستند در نتیجه  برای کودکان بسیار مناسب می باشند،  کسانی که قند خون دارند می توانند از انواع توت فرنگی استفاده کنند.

 دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان می باشد و لخته شدن خون جلوگیری میکند. گزینه مناسبی برای کسانی که می خواهند اشتهایشان زیاد شود. همچنین فیبر موجود در این غذا باعث احساس سیری در افراد می‌شود و برای کاهش وزن موثر است. فیبر موجود در توت فرنگی باعث افزایش سوخت و ساز بدن نیز میشود و همینطور باعث کالری سوزی زیادی هم میشود.

خشک 1

قیمت میوه خشک تابستانی

انواع میوه خشک با توجه به کیفیت شان قیمت های متفاوتی دارند. کیفیت اولین گزینه برای تغییر قیمت در انواع میوه خشک تابستانی می باشد. هر چقدر میوه خشک به دست آمده از مواد مرغوب طبیعی استفاده شده باشد  قیمت آن نیز به نسبت بالاتر است.

 همچنین میزان بسته بندی و نوع بسته بندی آن نیز در قیمت آن بسیار  تاثیر دارد، هر چقدر میزان بسته بندی آن با کیفیت تر باشد میزان نگهداری و طول عمر آن بیشتر می شود .

از آنجا که میوه های تابستانی در فصل تابستان به وفور تولید می‌شوند قیمت میوه خشک های تابستانی از قیمت میوه خشک های زمستانی پایین تر است و همچنین مدت زمان زیادی میشود از آنها نگهداری کرد. اگر بسته بندی آنها مرغوب باشد می‌توان آن‌ها را در جای خنک نگه داشت و حتی تا مدت یک سال آنها را سالم و بدون ایجاد کپک نگهداری کرد.

اگر میوه خشک ها را در جای تاریک و خشک نگهداری کنید تا مدت زیادی می شود آنها را سالم و تازه نگه داشت، انواع قیمت میوه خشک را می توانید با بهترین کیفیت از میوه خشک نگین دریافت کنید و برای خرید و آگاهی از قیمتها می توانید به وبسایت نگین مراجعه کنید.

کمپانی نگین دارای تنوع بسیار بالایی می باشد. اگر شما یک بار از میوه خشک نگین استفاده کنید طعم جذاب آن را هیچ وقت فراموش نخواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *