راه اندازی خط تولید میوه خشک

دلایل ورشکستگی میوه خشک

تولید میوه خشک همانند هر کسب و کاری به یک سری جواز و مجوز نیاز دارد، که شخص کار آفرین موظف است تمامی مدارک مورد نیاز را به اصناف مربوطه تحویل داده و برای دریافت مجوز اقدامات لازم را پیش بگیرد. ناگفته نماند تولید چیپس میوه باید بر اساس مهارت و اطلاعات کافیه درخواست کننده راه اندازی شود. در غیر این صورت این کسب و کار با مشکل مواجه شده و طی گذشت مدت زمان کوتاهی از بین می رود. همانطور که می دانید تولید میوه خشک در سه مقیاس خانگی، کارگاهی و کارخانه ای انجام می گیرد.

اگر بخواهیم این سه مقیاس تولید چیپس میوه را با یکدیگر قیاس کنیم، می توان گفت راه اندازی خط تولید در مقیاس خانگی در مقایسه با دو مورد دیگر راحت تر بوده و در مدت زمان کم استارت زده می شود. در گذشته تولید میوه خشک جز کسب و کار محسوب نمی شد. اما امروزه به دلیل پیشرفت صنعت، تکنولوژی و روی کار آمدن دستگاه های پیشرفته و کار آمد، جز برترین کسب و کار شناخته شده و سود دهی بالایی دارد. میزان سود در تولید میوه خشک ۴۰ الی ۵۰ درصد است. در صورتی که اصول و قواعد مربوط به این کسب و کار رعایت نشود، مشکلات متعددی ایجاد شده و ورشکستگی، ضرر و زیان را به همراه دارد.

دستگاه های تولید

دلایل ورشکستگی تولید میوه خشک

ما در این مقاله قصد داریم در رابطه با دلایل ورشکستگی تولید میوه خشک مطالب و توضیحات لازم شرح دهیم. هر کسب و کاری با ضرر، زیان و سود دهی همراه است.  پس اشخاصی که در زمینه تولید میوه خشک گام برمی دارند، باید تمام جوانب را سنجیده و بهترین عملکرد را داشته باشند. نکات موجود در این مقاله شما را در این زمینه به خوبی راهنمایی می کند. پس با ما همراه باشید.

ورشکستگی در کسب و کار به چه معناست؟!

زمانی که یک تاجر و یا یک شرکت تجاری از پرداخت بدهی های خود عاجز شود و نتواند به تمام تعهدات کاری خود عمل کند، در اصطلاح می گوییم این شرکت یا شخص، مفلس و یا ورشکست شده است. استفاده از کلمه ورشکستی در میوه خشک فقط به بازرگانان اختصاص دارد و عدم توانایی پرداخت بدهی برای افراد عادی معسر نامیده می شود. در حالت معسر هر بستانکاری که سریع تر اقدام کند، به نتیجه می رسد. اما این قانون و مقررات برای ورشکسته صدق نمیکنه و در میان بستکاران حق تقدیم وجود ندارد. ورشکستگی زمانی اثبات می گردد، که حکم تاییده ی آن از طرف دادگاه صادر شود.

آغاز هر کسب و کاری امکان دارد یک سری تبعات، ریسک و بعضی خطرات را به همراه داشته باشد. امروزه افراد به این نتیجه رسیده اند که در ابتدای هر کاری اگر خطرات احتمالی شناخته شود، خوبی می توان از آن جلوگیری کرد و در نتیجه بروز خطرات و مشکلات در کسب و کار به حداقل می‌رسد. پیشگیری از بروز خطرات احتمالی در هر شغلی سبب می شود می شود، که یک کسب و کار قوی و پر رونق ایجاد گردد.

معرفی انواع ورشکستگی

ورشکستگی نیز همانند سایر اصطلاحات دیگر، انواع و اقسام مختلفی دارد. طبقه بندی انواع ورشکستگی به این صورت است:

  • ورشکستگی به تقصیر
  • ورشکستگی به تقلب
  • ورشکستگی عادی

بررسی دلایل اصلی ورشکستگی در تولید میوه خشک

بیشتر کسب و کار های جدید و کار آفرینان آن ها ممکن است، با ورشکستگی مواجه شوند. از دلایل بارز ورشکستگی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در نظر نگرفتن گام و اقدامات بعدی در کار
  • عدم وجود سرمایه کافی و مناسب
  • بازیابی ضعیف و غیر اصولی
  • نبود انعطاف پذیری لازم شغلی و کارکردی
  • توجه نکردن به رقابت
  • ایجاد ضعف نقدینگی
  • رشد غیر اصولی و کنترل نشده
  • وجود کارمندان معمولی در برابر رئیس بسیار خوب و عالی
  • تلاش برای بی عیب و نقص پیش رفتن تمام امور

مجموعه عواملی که شکست و ورشکستگی میوه خشک را در پی دارد؟

در هر کارگاهی یک سری عوامل در کنار یکدیگر قرار می گیرند، که نتیجه آن تولید یک محصول خوب می شود. برای اینکه بتوانیم یک محصول خوب و یونیک تولید کنیم باید از مواد اولیه با کیفیت و دستگاه های معتبر و کارآمد بهره ببریم. در غیر این صورت کیفیت محصول افت پیدا کرده و در بازار نیز فروش خوبی نخواهد داشت. در نتیجه زمانی که فروش در بازار خوب نباشد محصولات برگشت خورده و پس از مدت زمان کوتاهی از بین می ‌رود. بنابراین کارآفرین با ضرر و زیان عظیمی مواجه خواهد شد. علاوه بر کیفیت، قیمت محصول نیز باید معقول باشد تا افراد فراوانی به آن جذب شوند. در این قسمت از مقاله به معرفی عوامل ورشکستگی در تولید میوه خشک می پردازیم و این عوامل را به صورت جزء به جزء و تفکیک شده شرح می دهیم.

جهت کنترل تردد پرسنل شما در تولید گاها نیاز به استفاده از ساعت حضور و غیاب دارید.

بهره گیری از مواد اولیه بی کیفیت

بهتر است، مواد و محصولات اولیه مستقیم از کشاوزان دریافت شود. تهیه محصول مورد نیاز برای تولید میوه خشک از کشاورزان دو ویژگی مهم دارد یک، حضور دلال ها در این صورت حذف شده و با قیمت مقرون به صرفه می توان میوه ها را تهیه و خریداری کرد. دو، کیفیت این محصولات در مقایسه با محصولاتی که در بازار عرضه می شوند، بهتر است. در نتیجه  مهم ترین  معیار برای فروش هرچه بیشتر و سود دهی بالا در تولید میوه خشک به کیفیت اولیه محصول برمی گردد.

استفاده از دستگاه‌های غیر استاندارد و نامناسب

اگر کارآفرین برای تولید میوه خشک از دستگاه های غیر استاندارد و نامناسب استفاده کند، میزان بیشتر محصول را باید دور بریزد و در نتیجه خروجی کار کم شده و ضرر و زیان بیشتری در پی خواهد داشت. افراد بهتر است، قبل از خرید دستگاه های خشک کن حتماً با اشخاصی که در این زمینه دارای مهارت و اطلاعات کافی هستند مشورت به عمل آورند و دستگاه هایی را انتخاب کنند که برق کمتری مصرف کرده و به طور مطلوب میوه ها را خشک کند. بهترین خشک کن در خط تولید میوه خشک دستگاهی هست، که میوه ها را به طور یکنواخت و طی مدت زمان تعیین شده و مناسب خشک کند. در غیر این صورت کیفیت محصول افت شدیدی پیدا می کند و فروش آن نیز کمتر می شود.

اگر قصد دارید در مقیاس کارگاهی به تولید میوه خشک بپردازید به شما پیشنهاد می کنیم از خشک کن های کابینتی استفاده کنید و اگر قصد دارید در مقیاس های بزرگ تر اقدام به تولید میوه خشک کنید توصیه می کنیم از خشک کن های تونلی بهره ببرید.

بازاریابی ضعیف و غیر اصولی

اغلب تولید کنندگان به این مسئله توجه ای نمی ‌کنند که محصول چگونه تبلیغ شده و به چه شرکت‌های فروخته می شود. برای مثال اشخاصی که به تولید گوجه فرنگی در کارگاه میوه خشک کنی خود می‌پردازند می‌توانند، با پودر کردن گوجه خشک این محصول را به بیمارستان ها و‌ هتل ها عرضه کرده و سود چندین برابر به دست آورند. تولید کنندگانی که می‌خواهند روزبه ‌روز در کار خود پیشرفت کنند، باید از افراد ماهر و کاربلد برای بازاریابی محصولات خود بهره ببرند. اشخاصی که در زمینه بازاریابی دارای تبحر و مهارت کافی هستند می توانند به خوبی محصول را معرفی کرده و فروش آن را به حداکثر برسانند. در مقابل اگر بازاریابی برای محصول به خوبی صورت نگیرد، ضرر و زیان چشمگیری را متحمل می شود.

هزینه بسیار بالا برای خریداری محصول

همانطور که در موارد فوق نام برده شد رقابت در تولید میوه خشک از اهمیت بسزایی برخوردار است. بنابراین قیمت‌ها باید به گونه‌ای تعیین شود که رقابت با سایر رقبا را ایجاد کرده و خریداری و آن برای اکثر قشرهای جامعه راحت باشد. در نتیجه تعیین قیمت نیز باید به صورت اصولی انجام گیرد تا فروش آن در بازار با افت و مشکل مواجه نشود.

وجود خط تولید نامناسب و ناکارآمد

هر یک از میوه ها و سبزیجات بر اساس بافت، شکل و شمایل، نحوه شست و شو و اسلایس متفاوتی دارند و باید در دماهای مختلف و متغیر خشک شوند. اگر خط تولید با خود میوه تناسب و هماهنگی نداشته باشد، کیفیت میوه افت کرده و در نتیجه ضرر و زیان ایجاد می کند. در خط تولید میوه خشک افراد باید از ابزار و تجهیزات مختلفی مانند دستگاه های شست و شو، ابزارهای پوست گیری و هسته گیری، اسلایسر ها و دستگاه های میوه خشک کنی با کیفیت بهره ببرند.

جمع بندی

همانطور که ملاحظه کردید ما در این مقاله در رابطه با دلایل شکست کسب و کار میوه خشک و علت های متعدد ورشکستگی مطالب و توضیحات لازم را به سمع و نظر شما عزیزان رساندیم. همانطور که مستحضر هستید راه اندازی خط تولید میوه خشک همانند هر کسب و کار دیگری به اخذ یک سری از مجوزها نیاز دارد که کارآفرین باید بعد از اینکه مکان تعیین شده توسط کارشناس ها تایید شد، دستگاه های مورد نیاز را تهیه کرده و با ارائه مدارک مختلف به اصناف مربوطه مجوز تولید میوه خشک را دریافت کند.

براساس مطالب فوق درمی‌یابیم که این کسب و کار سود دهی بالایی دارد اما این امکان نیز وجود دارد به علت بهره گیری از مواد اولیه نا مناسب و دستگاه های غیر استاندارد کیفیت محصول نهایی افت کند و ضرر و زیان زیادی را برای کارآفرین متحمل شود. پس به تمامی افراد پیشنهاد می کنیم مواد اولیه خود را مستقیم از کشاورزان خریداری کرده و در مراکز خرید معتبر و مطمئن تجهیزات لازم را تهیه کنند.

گاهی اوقات در راستای راه اندازی خط تولید میوه خشک ممکن است در سوله نیاز به استفاده از بالابر پیدا کنید

1 فکر در مورد “ دلایل ورشکستگی میوه خشک

  1. ایوب علیائی گفت:

    خیلی ممنون از راهنمایی عالی و کامل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *