تجهیزات راه اندازی

صفرتاصد تولیدمیوه خشک درمنزل

تولید نمودن چیپس های میوه از کار های پر رونقی می باشد مه میشود به کمک آن هم در منازل کسب درآمد کرد و با نزدیک شدن به سال نو این کار درآمد بیشتری را نیزخواهد داشت.

تولیدمیوه خشک

با دقت به نرخ اجاره های سرسام آور، بالارفتن هزینه ها و موارد دیگر که بیشتر مردم درگیرآن هستند، راه اندازی نمودن شغل های خانگی ای که بتوان در مکانی کوچک به درآمدی کارساز مارا رساند نکته بسیار جذابی می باشد که امروزه در سراسر جهان همین شغل های خانگی، رو به افزایش می باشند و مورد توجه واستقبال بیشتر خانم ها وآقایان قرار گرفته شده است.

با داشتن یک شغل در منزل، مجبورنیستید که هزینه ایاب و ذهاب را نیز تقبل شوید، و اگر کارتان در محیطی کوچک باشد مالیات نیزنخواهید داشت، وهمچنین ترافیک نیز ندارید و نکته مهم اینجا است که تلاشی را که می کنید برای شخص خود شما می باشد و کار فراوان تر نتیجه خوبی را برایتان خواهد داشت.

از شغل های که بیشتر طرفدار دارد برای منازل تولید نمودن چیپس های میوه یا میوه خشک می باشد که در ادامه مطلب تمام نکات برای راه اندازی تولید میوه خشک در خانه را برای شما بیان خواهیم نمود که بتوانید در آمدی عالی را داشته باشید.

مزایای مشتری ساز چیپس های میوه

ماندگاری بسیار بالا، حفظ شدن خاصیت میوه، توانایی استفاده نمودن از طعم میوه های گوناگون در فصل هایی که آن میوه موجود نمی باشد، استفاده کردن از میوه هایی که در آب و هوا های ویژه توانایی کشت را ندارند مثل توت فرنگی که در منطقه های گرم، وزن و سایز پایین تری را نسبت به میوه های تازه تر و در آخر پایین آمدن هزینه های حمل و نقل و صادر کردن، بالا رفتن توانایی استفاده نمودن از خشک کن برای بعضی از میوه ها مانند خرما و چند علت دیگر، تمامی اینها گزینه هایی می باشند که تضمین خواهند کرد این محصول ها بصورت دائم مشتری هایی در سراسر جهان حضور دارند.

امکانات مورد احتیاج برای تولید در منازل

برای تولید نمودن چیپس های میوه در منازل، به اتاقی شش متری برای شروع کافی می باشد، نیز تجهیزات خشک نمودن میوه حاوی دو دستگاه خشک کن و خرد کن میوه می باشد که گئنه ایرانی آن کیفیت بهتر و قیمت مناسب تری در بازار خواهند داشت و برای این کار نیازمند یخچالی صندوقی می باشید، در آخر یک دستگاه بسیار کوچک وکیوم برای بسته بندی نمودی لازم خواهید داشت که هر چقدر بسته های خود را در سایز های کوچک تری تولید نمایید بهتر می باشد زیرا بسته های ۲۵۰ گرمی پر طرفدارتر می باشند و به علت قیمت زیاد محصول، سایز های کوچک تر بیشتر مورد توجه ختنواده ها می باشد.

مراحل تولید میوه های خشک

تهیه نمودن و خریداری میوه های تازه و حمل تا مکان تولید سعی نمایید که برای تهیه نمودن میوه از میدان های تره بار یا از کشاورز ها وباغداران میوه های خود را تهیه نمایید و در سالم و تازه و سایز آنها دقت نمایید.

کنترل نمودن کیفیت اولیه

شاخه ها و برگ ها، میوه هایی که خراب و فاسد شده اند، سنگ ها و خاک ها و غیره را در این عمل باید جداسازی نمایید.

دسته بندی نمودن قبل از شست وشو

اغلب میوه ها از آسیب های فیزیکی ، کرم خوردگی و یا خرابی های جزئی برخوردار می باشند و اکثر میوه های سالم را در این قسمت به دو دسته جداگانه تقسیم نمایید و میوه هایی را که بطور کامل سالم و میوه هایی که خرابی جزئی را دارند در یک جا نگذارید.

شست وشو دادن وگند زدایی کردن

در منازل قادر هستید میوه ها را بصورت دستی شست وشو دهید ولی این عمل باعث مصرف بالای آب خواهد شد و نه تنها به صرفه نمی باشد بلکه به منبع های آبی و محیط زیست زیان خواهید رساند.

برای پایین آوردن مصرف آب قادر هستید از ۲حوضچه یا وان ولگن ها استفاده نمایید، آنها را پر از آب نمایید و  میوه را در حوضچه اولی در زمان ده دقیقه بریزید و بنابراین میوه ها را در حوضچه دومی که دارای آب و درصد استانده ای از ترکیبات مواد گندزدایی می باشد را منتقل نمایید و حدود پنج الی ده دقیقه در حوضچه دوم قرار دهید تا بطور کامل ضدعفونی شوند.

آبکشی

بعد از شست وشودادن میوه باید آن ها را با فشار زیاد آب آبکشی نمایید تا موتد ضدعفونی کننده از همه سطح های میوه ها پاک شوند، و توصیه می شود در این بخش از تبدیل های پودر کننده آب استفاده نمایید که با ترکیبات آب و هوا و بالارفتن فشار خروجی، هم مصرف آب پایین می آید و هم فشار بالا سبب پاک شدن بهتر میوه ها خواهد شد.

کنترل نمودن کیفیت دوم

میوه هایی را که از قبل شست وشو داده اید را بر روی صفحات یا توری های محکم پخش نمایید تا بصورت کامل خشک شوند، دوباره از لحاظ کیفیت و سلامتی بررسی شوند تا چیزی از قلم نیفتاده باشد.

پوست کندن و حذف زوائدها

در این بخش با دستگاه ها یا بصورت دستی، هسته ها لکه ها یا خرابی هایی که قابل خوردن نیستند را جدا و میوه هایی مثل موز که بدون داشتن پوست خشک می شوند را پوست آنها را جداسازی نمایید.

خرد نمودن

در این قسمت باید میوه های تمیز را بطور دستی یا با دستگاه و سایز ها و فرم های دلخواه خرد نمایید.

غیر فعال کردن آنزیم ها یا بلانچینگ ها

این بخش میتواند باشدیاخیر اما برای ماندگار بودن هرچه بهتر و عالی تر کیفیت بسیار بالا در نتیجه شکل ، مشتری پسند تر و عالی تر می باشد میوه ها را از درون دستگاه هایی به اسم بلانچر عبود دهید تا آنزیم های آن بطور کامل غیرفعال شوند.

خشک نمودن

پس از این همه موارد ذکر شده به پایان رسید میوه ها را باید درون دستگاه های خشک کن که با جریان هوا میوه را خشک خواهند کرد قرار دهید، در شیوه های منازل بر روی شوفاژها یا در مقابل نور خورشید نیز می توانید این کار را انجام دهید اما شکل و کیفیت نامطلوبی را خواهند داشت و زیان از نظر مشتریان مورد پسند نمی باشند.

دسته بندی نمودن نهایی

کار بهتری است که محصول ها را از لحاظ کیفیت و اغندازه دسته بندب نمایید، محصول های باکیفیت پایین را قادر هستید بطور عمده و محصول های عالی را بطور سبک بسته بندی نمایید، خوبی این عمل این از که بالا بردن محصول های سبد فروشتان بیشتر خواهد شد و برای خریدارها مواردهای گوناگون تری را خواهید داشت که این موضوع احتمال خریداری را در هر مراجعه بالا خواهد برد.

بسته بندی نمودن محصولات نهایی

این قسمت از اصلی ترین بخش های تولید و پخش هر محصولی می باشد، بسته بندی کردن شیک، تمیز و مرتب که حاوی طراحی های جذب کننده باشد در فروختن و مشتری پسند شدن محصول هایتان خیلس بیشتر از چیزی است که فکرش را خواهید کرد مفید می باشد. وهر هزینه صورت گرفته و صحیحی در این بازه در واقع هزینه نمی باشد بلکه یک سرمایه گزاری سودمندی محسوب خواهد شد. شکل و طراحی های بسته بندی به خودی خود از بهترین تبلیغ ها برای محصول ها می باشد پس تا می توانید در این قسمت از خود خساست به خرج ندهید و دقت نمایید که بسته بندی های خوب همیشه گرانترین بسته بندی ها نمی باشند، بلکه بهترین و شیک ترین بسته بندی ها همیشه بسیار عالی میباشند.

– بسته بندی ها باید طوری باشد که حفاظت های درست و کاملی از کالا ها را در مقابل هر ضرر درطی فرآیند نگهداری و حمل ونقل فرآوره تامین شده باشد.

– می توان میوه های خشک شده را در جعبه ها و کارتن هایی که از کاغذهای مومی ویا نایلکس استفاده شده اند را بسته بندی نمایید .

– لوازم بکاربرده شده برای بسته بندی شدن باید سالم وتمیز و….. باشند.

– حداقل وزن آن نیز باید ده کیلو گرم باشد.

لطفا ما را در اینستاگرام دنبال کنید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *