راه اندازی خط تولید میوه خشک

چگونه خط تولیدمیوه خشک را آغازکنیم

در دنیای امروز فریز نمودن یکی از بهترین شیوه های نگهداری موادغذایی به ویژه میوه ها به شمار می آید. همچنین اکثر میوه ها در حالت یخ زدگی فواید و ویتامین های خود را از دست خواهند داد و ظاهری زشت را به خود خواهند گرفت.بعضی از میوه ها مانند سیب یا موز هم در صورت فریز نمودن ظاهر و شکل خوبی برای استفاده شدن ندارند. تمامی این موارد سبب می شود تا میوه خشک ها و چیپس های میوه پر طرفدار تر باشند و خشک نمودن میوه و تهیه میوه های خشک هم به یک کسب و کار پررونق تبدیل شده است. احتمالا شمایی که دارید این مقاله را مطالعه می کنید قصد یا هدف راه اندازی نمودن کارگاه میوه خشک کنی و خط تولید خشک نمودن میوه و سبزیجات و یا تاسیس کارگاه خشک کنی خانگی را در سر داشته باشید. قبل بررسی نکته های مهم برای خریداری دستگاه های میوه خشک کن و راه اندازی نمودن خط تولید سبزیجات و میوه بپردازیم و شرایط مجوز گرفتن تولید میوه خشک کنی را برایتان توضیح خواهیم داد.

– بودجه مورد نیاز برای راه اندازی تقریبا بیست میلیون تومان می باشد.

– فضای مورد نیاز برای راه اندازی حداقل یک اتاق دوازده متری می باشد.

– نیروی انسانی مورد نظر برای این کار حداقل دو نفر می باشد.

– و در منطقه جغرافیایی کل کشور این کار را می توانید انجام دهید.

تاسیس کارگاه میوه خشک کنی و خط تولید میوخ خشک و سبزی کاری سودآور است یاخیر؟

حتما در ابتدای کار محصول خود را معرفی نمایید.

بی شک میوه ها و سبزیجات تازه خاصیت فراوان تری را خواهند داشت. اما خشک نمودن میوه ها وسبزیجات در ایران هم تازه جا افتاده است برای مردم و و شروع بکار کیرده و بازار بسیار خوبی را هم دارد. اما در برخی از کشورهای خارجه مانند روسیه، میوه ها وسبزیجات در همه زمان ها موجود نمی باشد و ما قادر هستیم به نحوه خوبی روی آن کار نماییم، به ویژه در کشورهای همسایه. البته باید بیان شود که در این عصر راه اندازی نمودن کسب و کار در منازل بادستگاه های میوه خشک کن هم خیلی مشهور می باشد.

در ایران در زمان هایی که یا در فصل هایی که سبزیجات یا میوه های ویژه در دسترس نمی باشد، قادر هستیم از پیش آنها را به گونه خشک در آوریم و در وقت هایی که در دسترس نمی باشند، استفاده و مصرف نماییم. از لحاظ سود آوری نیز این کار پررونق و سود آور می باشد. همچنین باید دقت نمایید که هزینه های خود را برآورد نمایید، که در ادامه توضیح خواهیم داد، اما تقریبا میشود بیان کرد که حود چهل درصد سود را به همراه دارد.

دستگاه های مورد نظر برای خط تولید میوه و سبزی خشک کنی

یک مورد از فوت های کوزه گری که در خشک نمودن میوه مهم می باشد این است که بدانیم بصورت اساسی هر کیلو میوه چه مقدار میوه خشک را به ما خواهد داد. این امر بسیار مهم است زیرا برای مدیریت نمودن هزینه های تهیه مواد ابتدایی خط تولید میوه خشک خود باید اطلاع داشته باشیم که برای تولید نمودن یک کیلو میوه خشک به چند کیلو میوه نیازمند هستیم؟

قطعا مطلع هستسد که میوه ها از وزن های گوناگونی برخوردار هستند و برخی از آن سبک و برخی دیگر سنگسن می باشند. به همین خاطر قادر نیستیم خیلی تخمین خوب و دقیقی از مقدار بازدهی خشک یک کیلو میوه تازه داشته باشیم. نهایتا بصورت معمول میوه های سنگین تر مانند آناناس خروجی های بهتر و زیادتری را نسبت به میوه های سبک تر مانند سیب را دارند. به گونه کلی هم برای تهیه نمودن و گرفتن خروجی یک کیلو یک کیلو میوه خشک تقریبا باید ۸ تا ۱۰ کیلو میوه تازه را تهیه نماییم. یعنی دیگر هر کیلو میوه تقریبا ۱۰۰گرم میوه خشک در خروجی در اختیار ما قرار خواهد داد.

در تاسیس نمودن کارگاه های میوه خشک کنی و تولید نمودن سبزیجات خشک، ازصفر تا صد درصد کار شرکت را خواهد کرد.از کار شست وشو تا کار خروجی که بسته بندی می باشد را انجام خواهد داد.

خط تولید باید دارای دستگاه ها و وان های شست وشو باشد، با دقت به بودجه ای که مشتری ها دارند، به آنها پیش نهاد داده خواهد شد. بستگس به ظرفیتی که قصد دارید شروع نمایید و بودجه مشتری، که خط برایشان طراحی خواهد شد. در ابتدای کارباید وان هایی برای شست وشو تهیه شود که مدل های گوناگونی را دارد مثل وان های مستقر یاساکن و وان های چرخش در آب.

مطالب مرتبط:

تجهیزات راه اندازی

دستگاه میوه خشک کن کابینتی

دستگاه میوه خشک تونلی

طبق معمول از وان ها برای میوه ها استفاده نخواهند کرد، و از آنه ها بیشتر برای سبزیجات استفاده خواهد شدف مرحله بعد از وان که برای سبزیجات استفاده شده مرحله سانتریفیوژ کردن یا آبگیری می باشد که این امر برای میوه ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

عمل بعد پوست کنی می باشد که این کار برای سبزیجات انجام نمی شود و اسلایسر احتیاج داریم. با دقت کردن به ظرفیتی که مد نظر مشتری می باشد، اسلایسر ها به آن ها پیشنهاد داده خواهد شد. اما هیچ وقت، کیفیت هیچ کدام از اسلایسرها به کیفیت اسلایسر دستی نخواهد رسید. واکثرا با اسلایسر دستی کار می کنند. همچنین از لحاظ کیفیت میوه های نرم را له خواهد کرد اما گونه وارداتی آن هم موجود می باشد، که بسیار شبیه به دستگاه های ایرانی می باشد، این دستگاه های وارداتی اسپانیایی می باشند که برند آنها براکس است. بعد از اسلایس نمودن عمل خشک نمودن می باشد.

این گونه از ماشین آلات عمل آوری مواد غذایی با دقت به ظرفیت ها در تیراژکه از چهل کیلو به بالا ساخته خواهد شد. چهل کیلو به علت ابعادی که دارند قادر هستند در منازل هم مورد استفاده قرار گیرند. و طبق آپشن های که در خشک کن صنعتی خواهیم گذاشت و در دستگاه های میوه خشک کنی چهل کیلویی خانگی نیز خواهیم گذاشت. از چهل کیلو موجود می باشد تا بالاتر، بعد از دستگاه های کابینی، دستگاه های تونلی یا پیوسته نواری می باشند. دستگاه های ذکر شده برای ظرفیت های یک تا سه تنی و بالاتر مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

بعد از عمل خشک نمودن عمل بسته بندی می باشد، بسته بندی کردن بسیار بر روی فروش موثر می باشد. بسته بندی های در حال حاظر درکشور بسار ضعیف هستند متاسفانه و دستگاه های اتومات هرگز به مشتری ها پیشنهاد نخواهد ش. اغلب دستگاه های دستی پیشنها می شود. که این کار هم بستگی به بازار و قصد و هدف مشتری دارد.

طریقه تهیه دستگاه های کارگاه میوه خشک کنی به چه صورت می باشد؟

دستگاه هایی که در ایران ساخته می شود همانطوری که پیش تر هم گفته شد صفر تا صد کارها را انجام خواهند داد. اگرکیفیت دستگاه های کشور خودمون بسیار پایین بود قادر هستید از دستگاه های وارداتی استفاده نمایید .

تعداد اپراتورهای موردنظر برای راه اندازی نمودن خط تولید؟

تعداد اپراتورها به ظرفیت شما بستگی خواهد داشت. بعنوان مثال یک مشتری با ده میلیون کار خط تولید را راه اندازی می کند، که یک خط خانگی محسوب می شود و کار آن با دو اپراتور هم راه خواهد افتاد.این دستگاه ها کاملا هوشمند می باشند و احتیاجی به اپراتور نخواهند داشت و به گونه اتومات زمانیکه میوه ها رد خواهند شد خاموش میشوند.

و اما اگر قصد دیدن صنعتی را داشته باشید یعنی قصدتان کارآفرینی می باشد ودر این حال با ید از دستگاه های سه کابین استفاده نمایید و به چه نوع میوه هایی که قد دارید خشک نمایید هم بستگی دارد. بعنوان مثال میوه موز به شش اپراتور نیاز مند است. و برای دستگاه خشک کنی میوه سه کابینی به سه شیفت کاری نیازمند هستید.

با وجود ۱۰ نفر نیروی انسانی چه مقدار تولید در اختیارمان قرارخواهد گرفت؟

با وجود ۱۰ نیروی انسانی هم از دستگاه های خشک کن کانتینیوس و هم دستگاه های کابینی می شود استفاده نمود.

در خشک کن های کابینی سایز بزرگترین دستگاه ها همان سه کابین می باشد. همچنین میشود در سایز بزرگتر هم ساخته شوند. اما در نیمه صنعتی بخواهند کار نمایند همان دستگاه های سه کابین می باشند. ورودی های سیصد کیلو. نسبتا طبق معمول ۱۰ به ۱ می باشد. و هر یک کیلو هفتصد گرم خشک خواهد داد.

 

لطفا ما را در اینستاگرام دنبال کنید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *