مقالات اموزشی, نکات درمانی

مهم ترین خواص چند ادویه

در این مقاله برای شما از مهمترین و اساسی ترین خواص چند ادویه خشک می گوییم.البته جزئیات و توضیحات هر ادویه در مقالات قبلی آمده است و در این مقاله به طور مستقیم حرف از خاصیت های ادویه های خشک می باشد.

خواص سیر

سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

پودر سیر دارای مقدار زیادی مواد معدنی و آنتی اکسیدان است که به تقویت ایمنی کمک می کند. مصرف منظم پودر سیر به شما در برابر ویروس ها ، قارچ ها و باکتری ها محافظت می کند. شما را از عفونت ها دور نگه می دارد. این به کاهش خطر ابتلا به چندین بیماری جدی از جمله تصلب شرایین ، دیابت ، سرطان و بیماری های قلبی عروقی کمک می کند.

باعث کاهش تصلب شرایین می شود.

خون از قلب از طریق شریان ها به بقیه بدن می رود. هنگامی که شریان ها صاف و خوش حالت باشند خون آزادانه جریان می یابد.

سن ، سیگار کشیدن ، فشار خون بالا و کلسترول بالا می تواند باعث تشکیل پلاک در عروق شود. هنگامی که این اتفاق می افتد ، عروق سفت و باریک می شوند. آنها توانایی خم شدن و کشش خود را از دست می دهند.

هنگامی که رگ ها مسدود می شوند ، جریان خون به خطر می افتد. این بیماری به عنوان تصلب شرایین شناخته می شود. پودر سیر این اثر را کاهش می دهد.

این خطر ابتلا به سکته مغزی ، حملات قلبی و بیماریهای قلبی و عروقی محیطی را کاهش می دهد – شرایط سلامتی ناشی از تصلب شرایین.

به جلوگیری از دیابت کمک می کند.

چه از قبل دیابت داشته باشید و چه نداشته باشید ، پودر سیر سطح قند شما را کاهش می دهد. قند خون را تنظیم می کند.

همچنین با انجام موارد زیر عوارض خاص ناشی از دیابت را کاهش می دهد:

قند خون را کاهش می دهد.

ایمنی را تقویت می کند.

به حفظ فشار خون در حد طبیعی کمک می کند.

از بیماری های قلبی جلوگیری می کند.

از تصلب شرایین جلوگیری می کند.

با عفونت ها مبارزه می کند.

به گردش خون کمک می کند.

پودر سیر خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

پودر سیر دارای آنتی اکسیدان ها و ترکیبات فعال فعال (به ویژه ترکیبات گوگرد) است که به پیشگیری از سرطان کمک می کند.

پودر سیر التهاب را تسکین می دهد.

استرس اکسیداتیو را در بدن کاهش می دهد.

از دگرگونی سلولی جلوگیری می کند.

با رفع التهاب ، جهش سلولی و استرس اکسیداتیو ، پودر سیر به شما کمک می کند بدون عوارض جانبی خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهید.

پودر سیر خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

پودر سیر دارای چندین مکانیسم است که به کاهش خطر بیماری های قلبی کمک می کند.

از تولید بیش از حد کلسترول در بدن جلوگیری می کند.

فیبر رژیمی آن به دفع مدفوع از طریق کلسترول کمک می کند.

این از کلسترول و تجمع پلاک در عروق جلوگیری می کند.

لخته شدن خون را مهار می کند.

التهاب را کاهش می دهد.

فشار خون را پایین می آورد.

خواص گوجه فرنگی

گوجه فرنگی خشک شده مانع حمله قلبی می شود

مطالعاتی که روی گوجه فرنگی خشک انجام شده است نشان داده که به دلیل وجود  لیکوپن در گوجه فرنگی خشک مانع  ایجاد کلسترول بد و ایجاد پلاک های چربی در سرخرگ ها شده و در نهایت مانع بروز حمله قلبی شده است. بنابراین مصرف مداوم گوجه فرنگی توصیه شده است تا از بروز حمله قلبی پیشگیری کند.

با مصرف گوجه فرنگی خشک شده می توان با سرطان مبارزه کرد

نتایج تحقیقات نشان داده است که مصرف گوجه فرنگی خشک شده نیز می تواند از بروز سرطان پروستات پیشگیری کند. بنابراین می توان نتیجه گرفت که مصرف مداوم گوجه فرنگی، مانع ابتلا به سرطان پروستات می شود.

با مصرف گوجه فرنگی خشک شده تناسب اندام خود را حفظ کنید

افرادی که قصد دارند وزن خود را کاهش دهند باید بداند که گوجه فرنگی خشک به دلیل داشتن فیبر زیاد، مواد قندی کم و کالری کمی که دارد باعث کنترل وزن به صورت موثر می شود. بنابراین توصیه می کنیم برای کاهش وزن گوجه فرنگی خشک را فراموش نکنید. گوجه فرنگی به دلیل ایجاد شم سیری موجب کنترل وزن می شود.

کسانیکه در رژیم غذایی خود از فذاهای گیاهی استفاده می کنند نسبت به افرادی که در رژیم غذایی خود از غذاهای فرآوری شده استفاده می کنند راحت تر وزن خود را کاهش می دهند. این موضوع به دلیل لیکوپن موجود در سبزی ها و میوه ها با کاهش هورمون اشتها، به احساس سیری افراد کمک می کند.

گوجه فرنگی خشک باعث حفاظت از پوست می شود

گوجه فرنگی خشک شده مانند یک ضدآفتاب برای پوست عمل می کند و توانایی بدن را در مقابله به پرتوهای ماورابنفش خورشید افزایش می دهد.همچنین در افرادی که دچار سوختگی های پوستی می شوند ترمیم این سوختگی ها با مصرف گوجه فرنگی خشک و یا پخته شده انجام می شود.

برای اینکه دچار چین و چروک های زود هنگام  پوست نشوید از گوجه فرنگی استفاده کنید زیرا گوجه فرنگی موجب طراوت پوست می شود. مطالعات نشان داده است که آنتی اکسیدان موجود در گوجه فرنگی به نام لیکوین به صورت خام خیلی دیرتر و سخت تر جذب شده به همبن دلیل است که خشک کردن گوجه فرنگی در این موضوع موثر تر است چون عمل خشک کردن موجب جذب آسان تر لیکوین موجود در گوجه فرنگی می شود.

با مصرف گوجه فرنگی دردهای ناشی از جراحی کاهش می یابند

آنتی اکسیدان موجود در گوجه فرنگی  مانع از بروز دردهای پس از جراحی های شکمی می شود. ترشح مجموعه ایی از پروتئین ها که در تشکیل بافت های غیرطبیعی و چسبنده داخل شکم نقش دارند، از طریق لیکوپن که رنگ قرمز گوجه فرنگی آز آن است جلوگیری می کند. برای کنترل تشکیل این بافت های شکمی می توانی ذر رژیم غذایی مقدار زیادی کوجه فرنگی یا محصولات تهیه شده از آن را قرار داد است.

هنگامی که این بافت ها درون شکم تشکیل می شوند بیشتر یاعث اتصال غیرطبیعی دو ارگان یا بخش هایی از آنها به یکدیگر خواهند شد. و همچنین این بافت ها می توانند باعث به وجود آمدن انسداد روده و مثانه دردهای شکمی در زنان می شوند.

خواص آویشن

آویشن برای جلوگیری از سرفه

اسانس آویشن که از برگهای آن به دست می آید ، اغلب به عنوان داروی طبیعی سرفه استفاده می شود. در یک مطالعه معتبر ، ترکیبی از آویشن و برگ پیچک به تسکین سرفه و سایر علائم برونشیت حاد کمک کرد. دفعه بعد که با سرفه یا گلو درد مواجه شدید ، سعی کنید کمی چای آویشن بنوشید.

آویشن برای تقویت ایمنی بدن

دریافت همه ویتامین های مورد نیاز بدن روزانه می تواند چالش برانگیز باشد. خوشبختانه آویشن سرشار از ویتامین C است و همچنین منبع خوبی از ویتامین A است. اگر احساس سرماخوردگی می کنید ، آویشن می تواند به سلامت شما کمک کند. یکی دیگر از فواید آویشن برای سلامتی: منبع خوبی از مس ، فیبر ، آهن و منگنز است.

آویشن برای ضدعفونی کردن

کپک یک آلاینده رایج و در عین حال بالقوه خطرناک است که می تواند در خانه شما کمین کند. پس از شناسایی آن ، اقدامات لازم را برای خلاص شدن از شر آن برای همیشه انجام دهید. روغن آویشن ممکن است پاسخی برای غلظت های پایین قالب باشد. اسانس آویشن و تیمول دارای خواص قارچ کش بسیاری هستند. منابع معتبر تحقیق نشان می دهد که می توان از آن به عنوان ضدعفونی کننده در خانه هایی که غلظت کپک کم است استفاده کرد.

آویشن برای از بین بردن آفات

تیمول همچنین جزء بسیاری از آفت کش ها – در فضای باز و داخلی – است و معمولاً برای هدف قرار دادن باکتری ها و ویروس ها ، و همچنین موش ها ، موش ها و سایر آفات جانوری استفاده می شود.

یک مطالعه اخیر نشان می دهد که عصاره آویشن می تواند پشه ها را دفع کند ، اما پرورش آن در باغ شما کافی نیست. برای به دست آوردن بهترین نتایج مبارزه با آفات ، برگهای آویشن را بین دستان خود بمالید تا اسانس آن آزاد شود.

همچنین می توانید چهار قطره روغن آویشن را با هر قاشق چایخوری روغن زیتون مخلوط کنید یا پنج قطره را به ازای هر ۲ اونس آب مخلوط کنید.

آویشن برای بوی خوب

محصولات ارگانیک و طبیعی مراقبت از پوست اکنون در اکثر خرده فروشان یافت می شود و بسیاری از آنها حاوی آویشن هستند. به دلیل خاصیت ضد عفونی کننده و ضد قارچی ، یک ماده رایج در دهانشویه است. آویشن همچنین یک ماده محبوب در دئودورانت های طبیعی است و اغلب در پاپ پوری موجود است.

لطفا ما را در اینستاگرام دنبال کنید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *