نکات آموزشی

میوه حبه ای

میوه ای

میوه حبه ای

حبه انبه

۱۰۱,۰۰۰ تومان
مقایسه کنید
مشخصات محصول حبه انبه می‌تواند یک میان وعده مناسب برای دفع احساس گرسنگی باشد. کالری و مواد غذایی مناسب در

حبه توت فرنگی

۶۲,۰۰۰ تومان
مقایسه کنید
مشخصات محصول آنتی اکسیدان‌های موجود در میوه خشک توت فرنگی [به هر دو صورت اسلایس و حبه ] کمک می‌کند

حبه شلیل

۳۲,۰۰۰ تومان
مقایسه کنید
مشخصات محصول حبه شلیل ، خشکباری مقوی و سرشار از مواد مغذی است که تمام خواص و ویتامین‌های شلیل تازه

حبه کیوی

۳۲,۰۰۰ تومان
مقایسه کنید
مشخصات محصول حبه شلیل ، خشکباری مقوی و سرشار از مواد مغذی است که تمام خواص و ویتامین‌های شلیل تازه

حبه هلو

۳۲,۰۰۰ تومان
مقایسه کنید
مشخصات محصول حبه موز به عنوان یک میان وعده سالم می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد و از طرفی تأمین کننده

در واقع میوه حبه ای خشک شده میوه طبیعی می باشد که در قالب مکعب‌ های کوچک  و به صورت حبه میوه خشک شناخته شده است. میوه حبه ای از بهترین انتخاب‌ها برای پذیرایی مهمانان ایرانی می باشد.

از آنجا که ایرانی‌ها مردمانی با گذشته کشاورزی و باغ‌داری هستند، میوه از اجزای همیشگی در خانه‌ها و مهمانی‌های ایرانیان می باشد.

با توجه به علاقه زیاد به میوه، روشی برای ماندگاری طولانی آن باحفظ کیفیت پیدا کردند و آن هم خشک کردن میوه ها بود. میوه حبه ای از بهترین انواع میوه خشک می باشد که دارای بافت بسیار نرمی نیز می باشد.

بهترین شکل میوه برای خشک کردن و نگهداری آن تهیه چیپس میوه یا میوه حبه ای می باشد روش خشک کردن میوه در کیفیت نهایی آن تاثیر بسزایی دارد.

میوه خشک نگین با استفاده از ابزارها و تجهیزات پیشرفته توانسته بهترین میوه‌های خشک را تهیه کند. اگر تا به‌ حال از میوه خشک نگین استفاده نکرده اید به شما توصیه میکنیم که حتما آن را امتحان کنید. می توانید جهت خرید میوه خشک به فروشگاه ما مراجعه کنید.

خشک نگین

میوه حبه ای یا مکعبی

میوه‌های خشکی که به شکل مکعب یا حبه تولید می شود میوه خشک مکعبی یا حبه ای نام دارد. به این دلیل میوه خشک را به صورت مکعبی تولید می کنند که برای پذیرایی از مهمان ها و نگهداری طولانی مدت و داشتن شکل و ظاهر زیبایی باشد.

یکی دیگر از دلایل حبه ای کردن میوه ها خوردن راحت آن ها است، چون که شبیه قند و شکلات می باشند و حتی به‌ جای قند هم استفاده می‌شوند.

میوه خشک ها به دو شکل میوه خشک  چیپسی و حبه ای موجود هستند و هر فرد باب سلیقه و نیاز خود آن ها را تهیه می کند. هرکدام از انواع میوه خشک ها دارای مزایا و معایبی هستند ولی خواص میوه خشک همیشه در اولویت قرار گرفته است. در این مقاله به توضیحاتی در مورد میوه خشک و چیپس میوه و میوه حبه ای می پردازیم.

حبه میوه استوایی

حبه میوه اگر از میوه‌های استوایی تهیه شود، به آن حبه میوه استوایی می‌گویند. میوه‌های استوایی مثل آناناس، نارگیل، پاپایا و… فواید زیادی دارند. این میوه‌ها در استوا رشد می‌کنند و در همه ایام سال وجود ندارند. حبه میوه استوایی ویتامین‌ها، فواید و خاصیت‌های زیادی دارد، برای مثال بهبود سرماخوردگی، افزایش سلامتی، تقویت بدن و… از فواید آن می باشد.

میوه خشک و میوه حبه ای

یکی از رایج ترین راه ها برای خشک کردن میوه ها برش آنها به صورت معمولی و چیپسی می باشد و نوع دیگر آن حبه ای خشک کردن میوه ها می باشد، در هر دو نوع باید میوه های تازه را کاملا خشک کرد و هیچ گونه آب و رطوبتی در آن موجود نباشد و با این عمل برای مدت زمان طولانی قابل نگهداری و‌ تازه بمانند، به طور کلی میوه ها را می توان به چند مدل خشک کرد.

خشک کردن چیپسی میوه ها و خشک کردن حبه ای میوه ها و غیره از جمله روش های خشک کردن میوه ها هستند که با توجه به سلیقه  فرد متفاوت می باشند. در هر صورت میوه های خشک باید تازگی خود را داشته باشند و ظاهر زیبای خود را حفظ کرده باشند.

حفظ ظاهر زیبای میوه خشک باعث می شود که تا افراد و به خصوص کودکان به خوردن آنها تشویق شوند.

به طور کلی میوه خشک های معمولی و حبه ای تفاوت های بسیار جزئی با هم دارند که بیشترین تفاوت آن ها در ظاهرشان می باشد. این دو نوع میوه خشک از لحاظ خاصیت هیچ تفاوتی با هم ندارند.

حبه ای نگین

خشک کردن میوه

همواره میوه خشک شده در بین ایرانیان از قدیم تا به امروز رواج داشته است و در هر منطقه‌ای با توجه به فرهنگ و شکل ذائقه‌ میوه‌های خاص خود را خشک می‌کنند.

یکی از انواع شکل‌های مناسب برای خشک کردن میوه، قالب‌های مکعبی کوچک می باشد که به آن حبه نیز گفته می‌شود. میوه خشک شده دارای فواید و خواص بسیار زیادی می باشد زیرا با خشک کردن میوه  فقط حجم میوه کم می شود و تمام فواید و ویتامین‌های موجود در آن در اندازه کوچک‌تری جمع می شود.

اکثر میوه ها مدت زمانی که برای خشک شدن به آن نیاز دارند، حداقل ۷ ساعت می باشد. البته این زمان بستگی به انواع روش های تولید میوه خشک دارد که متفاوت است . اگر میوه ها را به روش معمولی یا همان مدل چیپسی خشک کنیم زمان خشک کردن آن ها کم می شود.

در این نوع روش خشک کردن، میوه ها به صورت ورقه های نازک برش می دهند که به راحتی و مدت زمان کمی خشک شوند. اما میوه ها زمانی که به شکل حبه ای برش داده شوند، به مدت زمان بیشتری برای خشک شدن نیاز پیدا می کنند. در این روش از خشک کردن میوه ها به زمان بیشترینیز برای مکعبی خرد کردن و نیز خشک شدن نیاز دارند، اما در کل ظاهر آنها نیز به همان میزان زیبا تر خواهد شد.

نوع میوه

در بحث تفاوت های میان میوه خشک معمولی و حبه ای به شکلی است که بعضی از میوه ها را باید به صورت معمولی و بعضی دیگر را باید به صورت حبه ای خشک کرد. شکل و ظاهر میوه طبیعی تعیین کننده نوع میوه خشک می باشد.

میوه هایی مانند پرتقال، کیوی، سیب و غیره اگر که به شکل معمولی و چیپسی خشک شوند بهتر می باشد و میوه های استوایی در حالتی که به شکل حبه ای خشک شوند از کیفیت بهتری برخوردار می شوند.

بعضی از میوه ها به خاطر شکل و بافتشان فقط به صورت چیپسی قابل خشک شدن هستند. مثلا میوه ای مانند توت فرنگی به صورت حبه ای قابل خرد کردن و خشک شدن نیست و تنها به صورت چیپسی قابل خشک شدن می باشد.

میوه حبه ای

 

صادرات میوه خشک

از آن جا که تمام میوه ها در تمام کشور ها وجود ندارند بنابراین برای استفاده از خواص میوه ها باید این نوع از میوه ها صادراتی شوند. در نتیجه حمل و نقل و جابه جا کردن فاکتوری اساسی در تعیین روش خشک کردن آن ها خواهد بود.

زمانی که میوه ها را به قصد ارسال کردن آنها به سایر کشور ها باشد باید به شکلی خشک بشوند که آسیب نبینند و ساختار و شکل آن ها خراب نشود و جای کمتری را نیز اشغال کنند.

بنابراین میوه حبه ای برای صادرات گزینه ی مناسبی می باشد.

زیرا هم جای کم تری را اشغال می کند و هم به صورتی خشک می شوند که قابل شکستن نیستند. اما در صورتی که هدف از خشک کردن میوه ها، استفاده از آنها برای مصرف داخلی و نیز خانواده ها باشد، می شود آن ها را به روش معمولی نیز خشک کرد، به طور کاملا واضح میوه ها هم به صورت معمولی و هم به صورت حبه ای اگر خشک شوند، میزان حجم آنها کم می شود و همین طور جای کم تری را اشغال می کنند.

صادرات میوه خشک باعث رونق کسب و کار تولید میوه خشک شده است و دیگر باغداران نگران خراب شدن میوه هایشان نیستند و دربهترین فصل برداشت می شوند و به کارخانجات میوه خشک فروخته می شوند و تولید میوه خشک با کیفیت میکنند.

امروزه از کشورهای دیگر هم به کشور ما انواع میوه های استوایی وارد میشود و مورد استقبال قرار گرفته است و همینطور بهترین میوه خشک های ما نیز در دیگر کشورها طرفداران خاص خود را دارد.

محصولاتی همچون خرما خشک و توت خشک و انجیر خشک و مویز از پرطرفدارترین انواع میوه خشک های صادراتی به کشورهای همسایه می باشند.

صادرات میوه خشک

خرید میوه حبه ای

اگر کیفیت میوه خشک برایتان مهم باشد پس باید میوه خوب و با کیفیتی را نیز برای خشک کردن انتخاب کنید. اگر به دنبال بهترین کیفیت هستید باید به نحوه خشک شدن به ابزار آلات و تجهیزات و طرز بسته بندی و … نیز توجه کنید.

میوه خشک نگین با بهترین و مرغوبترین و تازه ترین انواع میوه شروع به تولید میوه خشک می کند و چون میزان خرید بالایی دارد قیمت تمام شده هم برای شما کمتر می‌شود.

حرفه میوه خشک نگین تهیه و فروش میوه خشک با کیفیت است پس بهترین تجهیزات و روش مناسب خشک کردن را به‌ کار می‌گیرد. به همین دلیل بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت ها را دارد. برای خرید با ما در تماس باشید و یا از طریق وب سایت ما را دنبال کنید.

سعی کردیم با این مقاله شما را با میوه حبه ای آشنا کنیم و تفاوت های بین میوه خشک چیپس و حبه ای را برایتان توضیح دهیم.

طرز تهیه میوه حبه ای

همانطور که میدانید، روش درست کردن و تهیه میوه حبه خشک شده کمی فرق دارد و می شود هم به صورت خانگی و هم به صورت صنعتی انجام گیرد.

در روش های تولید خانگی باید مقدار ان بسیار کم باشد و با تهیه کردن میوه، شستشوی میوه و برش دادن آن ها به صورت منظم و حبه ای کار اغاز می گردد.

در شرایط ایده ال بهتر است که لکه های روی میوه ها را از ان ها جدا کنید و در شرایطی که ممکن است، پوست میوه ها را نگیرید.

پس از قطعه کردن میوه ها به شکل حبه ای و منظم و یکسان، آن ها را در آب لیمو بگذارید تا با اکسیژن هوا ادغام نشود و تغییر رنگ نداشته باشد.

در روش های سنتی و خانگی برای خشک شدن میوه ها می شود از بخاری، شوفاژ، یا نور آفتاب استفاده کنید. اما در روش های صنعتی روش کار فرق دارد و حجم و مقدار تولید بسیار زیاد است و در کارخانه های صنعتی انجام می شود.

برای تولید میوه حبه ای خشک شده در کارخانه ها از دستگاه های پیشرفته ای برای شستشو و‌قطعه کردن و خشک کردن استفاده می گردد که بدون دخالت دست در کم ترین زمان ممکن، میوه حبه ای با کیفیتی بالا تولید می گردد.

طرز تهیه میوه حبه ای

کارخانه های صنعتی تولید میوه حبه ای

در کارخانه های صنعتی برای تولید کردن میوه های حبه ای، میوه های طبیعی مورد احتیاج خود را از باغات تهیه کرده و سعی دارند که بهترین میوه ها را تهیه کنند و میوه هایی را می خرند که با کمترین لک و کرم خوردگی باشد و با استفاده از مواد خاصی میوه ها را میشورند.

اکثر میوه ها چه از نوع حبه ای و چه اسلایسی بهترین کار این است که با پوست خشک بشوند، چون پوست آن ها هم دارای مواد معدنی و انواع ویتامین های مفید برای بدن می باشد.

میوه حبه ای طعم متفاوتی دارد، به همین دلیل تفاوت زیادی با میوه خشک های اسلایسی دارد و هر شخص با توجه به طعم هایی که دوست دارد، می تواند یکی از آن ها را انتخاب کند.

البته باید دقت داشت که تمام خاصیت هایی که در میوه حبه ای خشک شده موجود است در میوه خشک اسلایسی هم موجود است.

کیفیت و بافت میوه حبه ای

کیفیت و بافت و نوع میوه خشک معمولی و حبه ای تا حدودی متفاوت می باشد و بعضی از اشخاص خشک کردن میوه را به شکل معمولی و چیپسی را دوست دارند، اما بعضی از اشخاص هم به دنبال تنوع هستند و بافت نرم و خاص میوه های حبه ای را می پسندند، از این رو به دنبال خرید میوه حبه ای با کیفیت هستند. در هر دو مدل خواص اصلی میوه یکسان است و هیچ فرقی در خاصیت این میوه ها نیست.

شما می توانید برای خرید میوه حبه ای خشک شده با کیفیت به وب سایت ما سر بزنید و از طعم های بی نظیر میوه خشک های ما بهره مند شوید.

در این مقاله سعی کردیم تفاوت میوه خشک معمولی و حبه ای را تا حدودی برایتان شرح دهیم و همانطور که گفته شد، روش های خشک کردن میوه ها مختلف و متفاوت است و سلیقه نقش بارزی در تعیین نمودن نوع خشک کردن میوه ها گذاشته است.

امیدواریم این مطالب برای شما مفید بوده باشد.

کیفیت و بافت میوه حبه ای

طرز تهیه میوه خشک حبه ای

همانطور که میدانید روش درست کردن و تهیه میوه خشک حبه ای کمی فرق دارد و می شود هم به صورت خانگی و هم به صورت صنعتی انجام گیرد.

در روش های تولید خانگی باید مقدار آن بسیار کم باشد و با تهیه کردن میوه، شستشوی میوه و برش دادن آن ها به صورت منظم و حبه ای کار آغاز می گردد.

در شرایط ایده آل بهتر است که لکه های روی میوه ها را از آن ها جدا کنید و در شرایطی که ممکن است پوست میوه ها را نگیرید.

پس از قطعه کردن میوه ها به شکل حبه ای و منظم و یکسان، آن ها را در آب لیمو بگذارید تا با اکسیژن هوا ادغام نشود و تغییر رنگ نداشته باشد.

در روش های سنتی و خانگی برای خشک شدن میوه ها می شود از بخاری، شوفاژ یا نور آفتاب استفاده کنید. اما در روش های صنعتی روش کار فرق دارد و حجم و مقدار تولید بسیار زیاد است و در کارخانه های صنعتی انجام می شود.

برای تولید میوه خشک حبه ای در کارخانه ها از دستگاه های پیشرفته ای برای شستشو و ‌قطعه کردن و خشک کردن استفاده می گردد که بدون دخالت دست در کم ترین زمان ممکن میوه خشک حبه ای با کیفیتی بالا تولید می گردد.

کارخانه های صنعتی تولید میوه حبه ای

در کارخانه های صنعتی برای تولید کردن میوه های حبه ای، میوه های طبیعی مورد احتیاج خود را از باغات تهیه کرده و سعی دارند که بهترین میوه ها را تهیه کنند و میوه هایی را می خرند که با کمترین لک و کرم خوردگی باشد و با استفاده از مواد خاصی میوه ها را می شورند.

اکثر میوه ها چه از نوع حبه ای و چه اسلایسی بهترین کار این است که با پوست خشک شوند، چون پوست آن ها هم دارای مواد معدنی و انواع ویتامین های مفید برای بدن می باشد.

میوه خشک حبه ای طعم متفاوتی دارد به همین دلیل تفاوت زیادی با میوه خشک های اسلایسی دارد و هر شخص با توجه به طعم هایی که دوست دارد می تواند یکی از آن ها را انتخاب کند.

البته باید دقت داشت که تمام خاصیت هایی که در میوه خشک حبه ای موجود است در میوه خشک اسلایسی هم موجود است.

کیفیت و بافت میوه خشک حبه ای

کیفیت و بافت و نوع میوه خشک معمولی و حبه ای تا حدودی متفاوت می باشد و بعضی از اشخاص خشک کردن میوه را به شکل معمولی و چیپسی را دوست دارند اما بعضی از اشخاص هم به دنبال تنوع هستند و بافت نرم و خاص میوه های حبه ای را می پسندند، از این رو به دنبال خرید میوه خشک حبه ای با کیفیت هستند. در هر دو مدل خواص اصلی میوه یکسان است و هیچ فرقی در خاصیت این میوه ها نیست.

شما می توانید برای خرید میوه خشک حبه ای با کیفیت به وب سایت ما سر بزنید و از طعم های بی نظیر میوه خشک های ما بهره مند شوید.

در این مقاله سعی کردیم تفاوت میوه خشک معمولی و حبه ای را تا حدودی برایتان شرح دهیم و همانطور که گفته شد، روش های خشک کردن میوه ها مختلف و متفاوت است و سلیقه نقش بارزی در تعیین نمودن نوع خشک کردن میوه ها گذاشته است.

امیدواریم این مطالب برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *